כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סיכום חדשות השבת

רכב יוניפ"ל נפגע; נחשפו זהויות מחבלים בכירים נוספים שחוסלו בשיפא

משלחת ישראלית תצא מחר למצרים במסגרת המשא ומתן לשחרור החטופים | יוניפי"ל מעדכן כי ארבעה פקחים נפצעו מפיצוץ בגבול לבנון | הרמטכ״ל הגיע אתמול לבית החולים שיפא | סיכום חדשות השבת

רכב יוניפ"ל נפגע; נחשפו זהויות מחבלים בכירים נוספים שחוסלו בשיפא
פעילות כוחות צה"ל ברצועה צילום: דובר צה"ל

יוניפי"ל מעדכן על תקרית חריגה: ארבעה פקחים נפצעו מפיצוץ בגבול לבנון. בארגון האשימו ואמרו כי פגיעה באנשי הארגון "אינה מתקבלת על הדעת".

במהלך שיחות השר גלנט בארה"ב נרשמה התקדמות בעניין הצבת כוח שמירת שלום בעזה שישלב מדינות ערב. הכוח ימומן בידי ארה"ב ולא יכלול את סעודיה או קטר, כך לפי דיווח "כאן 11".

משלחת ישראלית תצא מחר למצרים במסגרת המשא ומתן לשחרור החטופים.

במרכז הרצועה הותקפה וחוסלה חוליית מחבלים שזוהתה משנעת אמצעי לחימה למחוץ למבנה צבאי, פיצוצי משנה זוהו לאחר התקיפה ומטוס קרב של חיל האויר תקף את המבנה הצבאי ממנו יצאה החוליה; כוחות צה״ל ושב״כ ממשיכים בלחימה במרחב בית החולים שיפאא'.

הרמטכ״ל הגיע אתמול לבית החולים שיפאא׳ ברצועת עזה, בו עדין פועלים כוחות צה״ל למעצר מחבלים. הרמטכ״ל קיים הערכת עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 162, תת-אלוף איציק כהן, מפקד שייטת 13, אלוף-משנה א׳ ומפקדים נוספים.

צה"ל ושב"כ חשפו בהיתקלות של כוחות שייטת 13, גדוד שקד ודובדבן עם מחבלים שיצאו חמושים ממתחם המיון בשיפא חוסלו מחמוד חליל זקזוק, סגן אחראי התלול-מסלול בעיר עזה. בהיתקלות ומרדף של סיירת נח"ל חוסלו המחבלים פאדי דויכ, פעיל בכיר במודיעין של חמאס, וזכריה נג'יב, פעיל בכיר במטה הגדה של הארגון.

במהלך השבת התפוצץ במעלות תרשיחא כטב"ם באוויר. כלי טיס שחדר לשמי הגליל העליון נעלם.

ספינת סיוע הומניטרי שמכילה כ-400 טונות של מזון, יצאה מהנמל בקפריסין לכיוון רצועת עזה.

צה"ל חשף מסמכים של חמאס, שמראים כי ארגוני הטרור ברצועת עזה משתפים פעולה כדי להסתיר את ההרג שנגרם משיגורי כושלים של רקטות שנופלות בשטח הרצועה.

דיווח - ממשל ביידן אישר בימים האחרונים בחשאי עסקה נוספת לאספקת 1,800 פצצות מתקדמות במשקל 2,000 פאונד ו-500 פצצות במשקל 500 פאונד.

סיכום אירועי שבת ממשל אמריקני מלחמת חרבות ברזל עזה יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד