כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"רכבת הרים של ממש"

מטוס שהיה בדרכו מנתב"ג לארה"ב ביצע נחיתת חירום; נוסעים נפצעו

המטוס נכנס "לגזירת רוח" ולטייסים לא נותר ברירה, אלא לטפס חזרה לאוויר, טרם הנחיתה על הקרקע. הנוסעים תיארו את הטיסה כ"רכבת הרים של ממש" ויותר מ-30 נוסעים פונו עם פציעות קלות

מטוס שהיה בדרכו מנתב"ג לארה"ב ביצע נחיתת חירום; נוסעים נפצעו
אילוסטרציה צילום: unsplash

טיסה שהמריאה ביום שישי מנתב"ג לניו ג'רזי, נחתה נחיתת חירום בניו יורק, לאחר שכ-30 נוסעים חשו ברע.

מדובר בטיסה מספר 85 של חברת התעופה 'יונייטד איירליינס', שהמריאה אתמול (שישי) מתל אביב לניו ג'רזי, שבה נפצעו קל וחשו ברע כ-30 נוסעים, בשל מערבולות אוויר חזקות. המטוס, נאלץ לנחות בנמל התעופה סטיוארט בניו יורק, שם פונו שבעה מהנוסעים עם פציעות קלות לבית חולים, והשאר קיבלו טיפול במקום. לאחר מכן המריא המטוס ונחת בנמל התעופה בניו ג'רזי, לשם היו פניו מועדות.

ב'יונייטד איירליינס' פתחו בחקירת האירוע כשלפי בדיקה ראשונית, המטוס היה בנחיתה בשדה המקורי ועבר "גזירת רוח". זהו אירוע נדיר וקשה מאד בגישה לנחיתה, לכן הטייסים הגיבו נכון וטיפסו חזרה, לפני הנגיעה על המסלול והחליטו לטוס לשדה החלופי מחשש לגזירת רוח נוספת.

unsplashאילוסטרציהצילום: unsplash

בדקות שבהן הם היו בדרכם לנמל התעופה הבינלאומי 'סטיוארט' שבניו ג'רזי, מזג האוויר היה קופצני מאוד והמטוס חווה בשלב הזה את כיסי האוויר החמורים. מאחר שאנשים היו חגורים הפגיעות היו קלות יחסית. נוסעים במטוס תיארו את האירוע כ"רכבת הרים של ממש". 

יום לפני התקרית הנוכחית, טיסה נוספת של יונייטד מסן פרנסיסקו לפריז נאלצה לשנות מסלול, ולנחות בדנבר, עקב בעיה באחד ממנועי המטוס, אותו ייצרה חברה בואינג.

כמו כן, בתחילת השבוע הודיע מנכ"ל בואינג שיעזוב את התפקיד, ולו קדמו בכירים נוספים שהודיעו על התפטרותם, עקב שורת אירועים בטיחותיים במטוסי החברה.

כפי שקרה בחודש ינואר, כאשר דלת ניתקה ממטוס בואינג 737 מקס 9 של חברת 'אלסקה איירליינס' שטס בתוך ארצות הברית מאורגון לקליפורניה. כך גם במקרה אחר בחודש מרץ, רגעים אחרי המראתו של מטוס מדגם 'בואינג' מסן פרנסיסקו, ניתק אחד הגלגלים ופגע בכמה כלי רכב. מקרים אלה ואחרים נמצאים תחת בדיקה וחקירה של רשויות הבטיחות והאכיפה. 

יונייטד איירליינס נתב"ג נמל התעופה בן גוריון שדה התעופה בן גוריון נחיתת חירום מזג אוויר קיצוני ניו ג'רזי כיסי אוויר טיסת אימה אימה בטיסה פצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד