כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
זו התמורה

גופות גולדין ושאול יוחזרו? דיווח: ישראל מסכימה לשחרר אסירים

חמאס קיבל את ההצעה והיא כוללת שחרור אסירים ששוחררו בעסקת שליט ונעצרו מחדש • משלחת ישראלית תצא מחר למצרים להמשיך במו"מ, בה יוצג מתווה חדש

גופות גולדין ושאול יוחזרו? דיווח: ישראל מסכימה לשחרר אסירים
אורון שאול והדר גולדין. צילום: באדיבות המשפחות

האם גופותיהם של החיילים הדר גולדין ו אורון שאול שמוזחקים בידי חמאס מאז מלחמת 'צוק איתן' ב-2014, יוחזרו? לפי דיווח הערב (מוצ"ש) ב'כאן 11', ישראל הסכימה לשחרור אסירים ששוחחרו בעסקת שליט ונעצרו מחדש - בתמורה לשחרור גופותיהם של החיילים הדר גולדין ואורון שאול.

הכתב סולימאן מסוואדה מסתמך על שלושה גורמים שעוסקים במשא ומתן, שטוענים באוזניו כי ההצעה הועברה לחמאס, אך הם טרם השיבו. ההצעה צפויה לעלות שוב על השולחן במסגרת המו"מ שיתחדש בקהיר בימים הקרובים. אחיו של אורון שאול קרא בריאיון בתחילת המלחמה: "לא להחמיץ שוב את ההזדמנות להשיב את אחי, משפחתי הופקרה".

לפני כחודש נחשפו מסמכים בלעדיים של חמאס שנתפסו בלב הרצועה והעידו על השיטה של ארגון הטרור ללחוץ על ישראל בעניין השבויים והנעדרים. בין המסמכים, הנחיות מפורטות איך להפעיל לחץ פסיכולוגי ומדיני כדי להביא לעסקה הישגית לשחרור החטופים מלפני 7 באוקטובר, בהם גולדין ושאול. 

שמחה גולדין, אביו של הדר, נאם בתחילת המלחמה במסיבת עיתונאים של קרובי משפחות החטופים והנעדרים, ואמר: "הקול מפה חייב להיות אחיד וברור – אם המדינה לא תחזיר את כל השבויים והנעדרים, החברה הישראלית תתמוטט".

בתוך כך, משלחת ישראלית תצא מחר (ראשון) למצרים להמשיך במשא ומתן, בה יוצג מתווה חדש. ארצות הברית, מצרים וקטאר יציגו הצעת פשרה נוספת לקידום העסקה במהלך הימים הקרובים. נקודת המחלוקת המרכזית נותרה עניין חזרת העזתים לצפון הרצועה - והשהייה הישראלית במסדרון שמבתר את הרצועה. חמאס מתעקש בשיחות שכוחות צה"ל ייצאו מהמקום, ואילו ישראל מתעקשת להשאיר נוכחות שכזו באותו אזור.

אורון שאול הדר גולדין גופות חיילים שחרור מחבלים מלחמת חרבות ברזל חמאס עסקת שליט עסקת שבויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד