כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"לא אותו אדם"

מנהל ה'כולל' נפצע קשה מפרש משטרתי: "הפך לסיעודי, כמו שרצחו אותו"

כמעט חודשיים חלפו מאז שנח ברנדווין נפצע מפרש משטרתי בירושלים, ומנהל הכולל בן ה-71 לא שב לעצמו: "הרופאים לא יודעים אם אי פעם יחזור. הזיכרון שלו נחלש, הוא שוכח דברים" | בנו מאשים: "לקחו את אבא, וכמו רצחו אותו ואותנו. קשה לראות אותו עם הליכון וכיסא גלגלים"

מנהל ה'כולל' נפצע קשה מפרש משטרתי: "הפך לסיעודי, כמו שרצחו אותו"
המחאות בירושלים צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

דרישת הפרקליטות לנתח את גופת הנער החרדי חיים שמואל מאיר ויצהנדלר ז"ל - שנפטר בביתו בבית שמש לפני כחודשיים - הוציאה לרחובות מאות קנאים מחוגי העדה החרדית. כזכור, זמן קצר לפני הדיון בבג"ץ שהיה אמור להכריע בפרשת הנתיחה, החליטה הפרקליטות למשוך את דרישתה. המחאות גררו עימותים בשורה של מוקדים ברחבי  הארץ, ולא מעט טענות לאלימות משטרתית.

אחד מהקנאים שהשתתף בהפגנות הוא הרב נח ברנדווין בן ה-71, מנהל כולל, אב ל-12 ילדים וסבא לעשרות נכדים ונינים. באחת המחאות בירושלים, שנערכה לקראת דיון בבית משפט השלום בנושא הנתיחה, נפגע ברנדווין מפרש משטרתי ונפצע באורח קשה. הוא פונה לבית החולים כשהוא סובל מדימום בראשו ומשבר בגולגולת ואושפז בטיפול נמרץ.

יוסף, בנו של נח, התראיין ל'ידיעות אחרונות' במסגרת כתבה שעסקה באלימות שוטרים. "בדרך כלל אני הולך איתו, ואומר לשוטרים להיזהר כי הוא אדם מבוגר. הוא עומד על המדרכה, בלי שלטים, בטח לא חוסם כבישים", אמר יוסף למוסף '7 ימים'. "כשהגיעה קבוצה גדולה של שוטרי יס"מ, הם השתוללו באלימות שלא ראיתי הרבה זמן".

"הם לא אמרו דבר, לא הכריזו כלוםפשוט - העיפו על הגדר והמדרכה את מי שישב על הכביש, וכשהפרשים הגיעו - הם השתוללו על המדרכה, בלי לחשוב על כך שלאנשים לא היה לאן לברוח, צעקתי על הפרש, ‏'תיזהר' והוא ענה לי, ‏ 'קח אותו מפה'. אמרתי לו שזה לא קשור, פשוט שייזהר, ואז הוא חזר בקפיצה ונכנס ביני לבין אבא שלי. אני הספקתי לברוח, ואבא שלי מעד ונפל על הראש. זה היה נורא לראות אותו מחוסר הכרה על הכביש", שחזר הבן.

"בזמן שכולם צועקים על השוטרים, 'מה אתם עושים?' אני רצתי להביא לאבא שלי מים, ואז ראיתי את אותו שוטר וצעקתי עליו, וכתגובה הוא סימן לי עם האצבע וי ניצחון, כאילו הוא שמח על מה שהוא עשה". לדבריו, "המשטרה לא התייחסה למקרה. להפך, כשהגיע שוטר ושאל מה נשמע, הוא לא התנצל, לא אמר דבר והלך משם".

"אבא שלי לא חזר לעצמו והרופאים לא יודעים אם אי פעם יחזור. הזיכרון שלו נחלש, הוא שוכח דברים, ובכל פעם שהוא יוצא, הוא לוקח איתו מלווה כי הוא מפחד ליפול ולסבול מסחרחורות נפשית, זה השפיע עליו המון. הוא היה איש מלא שמחה, ופתאום רעש של הנכדים מפריע לו. זה לא אותו אדם שניהל 300 אברכים בירושלים ובבית שמש".

"לקחו את אבא, וכמו רצחו אותו ואותנו. היה קשה לראות אותו עם הליכון וכיסא גלגלים. הפכו אדם בריא לסיעודיומילא אם היו מתנצלים", מסכם הבן.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "המשטרה פועלת למימוש חופש הביטוי והמחאה ונערכת לכל אירוע בכוחות מותאמים על מנת לאפשר למוחים את מימוש זכותם הדמוקרטית, תוך שמירה על שלומם, לצד פגיעה מינימלית בשגרת החיים. בתוך כך, כאשר מבוצעות עבירות או הפרות סדר, מחויבות המשטרה היא להפסיקן תוך אכיפת החוק. אשר למקרים המפורטים בפנייתכם, הרי שחלקם מתייחסים למחאות לא חוקיות שבמהלכן התקיימו הפרות סדר, ובירושלים הפרת הסדר אף לוותה בהשלכת חפצים, ביצים ובקבוקים לעבר השוטרים, ניסיון חטיפת נשק משוטר, גידופים, הצתות פחים וחסימת כבישים".

אלימות משטרתית משטרת ישראל הפגנות חרדים חיים שמואל מאיר ויצהנדלר נח ברנדווין אלימות שוטרים נתיחת גופה פרש משטרתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד