כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
חרפת האו"ם

בישראל תוקפים את הדו"ח: ניסיון לכסות על המחדלים של אונר״א

משרד החוץ הגיב לדו״ח הביניים של ועדת הבדיקה העצמאית של האו"ם בראשות קתרין קולונה על מחדלי אונר"א.  ‏ישראל קוראת למדינות התורמות לא לאפשר לכספי משלם המיסים שלהן לזרום דרך אונר"א

בישראל תוקפים את הדו"ח: ניסיון לכסות על המחדלים של אונר״א
פלסטינים מקבלים חבילות מזון מאונר"א צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ועדת הבדיקה העצמאית של האו"ם לגבי החלק של אונר"א בפשעי חמאס הגישה דו"ח ביניים. משרד החוץ תקף את הדו"ח והבהיר כי הוא ניסיון לכסות על המחדלים של אונר״א במטרה לאפשר החזרת המימון לארגון.

‏למרות המידע המפורט שהציגה ישראל על החדירה העמוקה של ארגוני הטרור חמאס והגיהאד האיסלמי לתוך אונר"א בעזה, שהראה בין השאר כי יותר מ-2000 עובדים באונר״א חברים בארגוני הטרור, חמישית ממנהלי וסגני מנהלי בתי הספר הם אנשי חמאס וביותר מ-30 מתקנים של אונר״א נמצאו מנהרות או תשתיות טרור אחרות, דו"ח הביניים של הועדה לא כולל אפילו את האמירה הפשוטה שעל אונר"א לפטר ולהימנע מלהעסיק חברים בארגוני הטרור חמאס. 

ממשרד החוץ נמסר: "‏כל ההצעות לרפורמות קוסמטיות שמציעה הועדה הן חסרות משמעות ומתעלמות מהבעיה האמיתית שארגון אונר״א הוא חלק מתשתית הטרור של חמאס. ‏מסקנות הועדה הן כתם נוסף על האו״ם ומזכ״ל האו״ם. ‏ישראל קוראת למדינות התורמות לא לאפשר לכספי משלם המיסים שלהן לזרום דרך אונר"א  לארגוני טרור, ולהסיט את המימון לארגונים הומניטריים אחרים בעזה".
 

מלחמת חרבות ברזל חמאס אונר"א משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד