כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הדליקו מדורות

אנרכיזם בתל אביב: מפגינים ניסו להזיז ניידת משטרה, נתיבי איילון נחסמו

אלפים משתתפים בהפגנות בת"א, נתיבי איילון נחסמו | תיעוד: פעילי אחים לנשק ניסו להזיז ניידת משטרה שחסמה את דרכם לחסימת כביש

אנרכיזם בתל אביב: מפגינים ניסו להזיז ניידת משטרה, נתיבי איילון נחסמו
המפגינים חוסמים את הכביש צילום: דוברות המשטרה

מפגינים למען משפחות חטופים מבעירים מדורות ונושאים לפידים בדרך בגין בתל אביב. תושבי עוטף עזה חסמו את צומת שער הנגב, גם איילון דרום נחסם לתנועה.

מפגינים, פעילי אחים לנשק, תועדו מנסים להזיז ניידת משטרה שחסמה את דרכם לחסימת כביש.

נתיבי איילון נחסמו באופן יזום על ידי המשטרה ממחלף לה גוארדיה ועד ההלכה לאחר שמפגינים ירדו לכביש.

משטרת ישראל אישרה בקשה לקיום מחאה הערב, בהתאם לתנאים שנקבעו עם המארגנים, ברחוב קפלן 22 ת"א, במדשאה סמוך למתחם שרונה. לרשות המוחים נסגר רחוב קפלן בחלקו, במטרה לאפשר איזון בין חופש המחאה באופן לגיטימי, לבין חופש התנועה תוך פגיעה מינימלית בשגרה.

למרות האישור שניתן ונקבע מתחם מוסדר למחאה בשיח עם המארגנים ובמקביל למחאה שאושרה ע"י המשטרה, התקבצו מספר מפגינים על דרך מנחם בגין באופן בלתי חוקי והחלו להפר את הסדר תוך הדלקת מדורות על הכביש.

למרות הסכנות הכרוכות בהדלקת מדורות, מפירי הסדר עוברים על החוק ומסכנים את עצמם ואת כלל המשתתפים וממשיכים להבעיר מדורות, במשטרה קוראים למפגינים לנהוג באחריות ולא להפר את הסדר.

המשטרה מסרה: "אנו רואים בחומרה את הפרות הסדר, הגורמות למשטרה להפנות כוחות שעוסקים במשימות אבטחה ושמירה על בטחון הציבור. נפעל באפס סובלנות כלפי מי שיפר את הסדר  ולא ישמע להוראות השוטרים".

עוד מסרה המשטרה: "משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק, יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור".
 

מלחמת חרבות ברזל תל אביב הפגנה ראש הממשלה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד