כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ירבו כמותו בישראל

הפסקת התקצוב לישיבות: "ההצהרה הדרמטית" של ינון מגל

איש התקשורת הפופולרי הצהיר הערב בתוכניתו: "אני לוקח על עצמי לממן באופן קבוע גם תלמיד ישיבה וגם אברך. אם לא יתנו את התקציבים אוביל קמפיין ויהיו 60,000 אנשים שייקחו על עצמם לממן תלמיד ישיבה. לא יפילו את עולם התורה" | הקהל מחא כפיים

הפסקת התקצוב לישיבות: "ההצהרה הדרמטית" של ינון מגל
ינון מגל צילום: מתוך שידורי ערוץ 14

איש התקשורת ינון מגל הצהיר הערב (מוצ"ש) בתוכנית 'הפטריוטים' ב'ערוץ 14' "הצהרה דרמטית" כהגדרתו ובישר על העלאת קמפיין לתמיכה בעולם הישיבות והכוללים אם המימון אכן ייפסק לחלוטין וכי הוא בעצמו יחזיק מכספו אברך ובחור מידי חודש.

"עשיתי בירור, בחור ישיבה עולה 395 שקלים בחודש, זה תקציב משרד הדתות. זה התקציב שעוצרים לתלמידי הישיבות, אברך עולה 650 שקל, יש 40 אלף בחורי ישיבות מגיל 18 עד 22 ועוד כ-25 אלף אברכים, זה יוצא סך הכל 65 אלף אנשים שזה המחירים". 

"ולכן אני אומר בעזרת השם אני לוקח על עצמי לממן באופן קבוע גם תלמיד ישיבה וגם אברך שאני אממן אותם קבוע. וכמוני שיש עוד הרבה מאוד אנשים, ואם לא יתנו את התקציבים, אני אוביל קמפיין שבעזרת השם יהיו כ-60,000 אנשים שייקחו על עצמם לממן תלמיד ישיבה. אנחנו נממן את זה. לא יפילו אותנו את עולם התורה, מי שלא לומד שיתגייס, מי שלומד יקבל, כי אנשים רואים בזה ערך".

מדובר ביוזמה אחת מיני רבות שצפויות לצוץ אם אכן עולם התורה לא יתוקצב מכספי המדינה ויהיה בסכנת קריסה. 

 

תקציב הישיבות תלמידי ישיבות אברכי כולל ינון מגל ערוץ 14 חוק הגיוס גיוס חרדים הפסקת תקצוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 62 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד