כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
כשרגע האמת הגיע

דוברו לשעבר של לפיד שהודיע שלא יתנדב למילואים, מסכם חודשיים בעזה

דובר לשעבר של יאיר לפיד, שהודיע בעיצומה של הרפורמה המשפטית על הפסקת התנדבותו למילואים התראיין יחד עם מפקדו יגאל ברנד על הלחימה כתף אל כתף ברצועת בעזה. "בסוף, זה שטויות. הם ידעו שאני אתייצב ואני ידעתי שאתייצב בשבעה לאוקטובר"

דוברו לשעבר של לפיד שהודיע שלא יתנדב למילואים, מסכם חודשיים בעזה
יגאל ברנד / רועי קונקול צילום: מתוך רשת X/טוויטר

רועי קונקול, לשעבר דוברו של יו"ר 'יש עתיד' חבר הכנסת יאיר לפיד, הודיע בעיצומה של המחאה נגד הרפורמה המשפטית על הפסקת התנדבותו למילואים: "לא אעשה מילואים במדינה לא דמוקרטית", כתב בחשבון הטוויטר שלו. בתגובה, יגאל ברנד, מפקדו, כתב לו: "אין מקום לסרבנות בתוך צה"ל, חזור בך". השניים התראיינו לעיתונאי זאב קם בתוכנית 'כאן הלילה' ברשת ב' ושוחחו על הלחימה כתף אל כתף במלחמה ברצועת עזה.

קונקול אמר כי בדיעבד ולאחר שנלחם במשך חודשים במילואים הוא מרגיש שטעה פעמיים. לדבריו: "בראש ובראשונה פגעתי באנשים שאני אוהב, באנשים שהם המשפחה שלי ושאנחנו מוכנים למות אחד בשביל השני. בסוף, זה שטויות. הם ידעו שאני אתייצב ואני ידעתי שאתייצב ובשבעה לאוקטובר יגאל שלח לי הודעה, הוא בכלל לא שאל, הוא פשוט אמר לי: 'בוא', והוא כבר ידע שאני אגיע", אמר קונקול. ברנד מצידו טען כי "קונקול הוא הראשון שכתב לי, לא אני קראתי להם".

צילום מסךהציוץ של קונקולצילום: צילום מסך

עוד הוסיף יגאל ברנד ואמר לזאב קם ברשת ב' כי על אף העצב על החלטתו של פקודו לפני כשנה לא להתייצב למילואים, ב-7 באוקטובר "לא זכרתי את זה בכלל, כאילו שזה לא היה, אמרתי לו: 'אני יוצא, תגיע למחנה'". קונקול סיפר על הלחימה לצד מפקדו ברצועת עזה ואמר: "שמרנו אחד על השני כל הזמן, כל דקה. מצאנו את עצמנו פעם אחת, בנסיעה, חושך מצרים, היינו חמישה אנשים. כשחזרנו לבית הוא חנה את הרכב ברוורס, הסתכלתי עליו ואמרתי לו 'אשכרה נסענו עכשיו באמצע עזה'. אתה מרגיש כל הזמן שאתה עם אנשים שאתה שומר עליהם והם שומרים עליך".

דוברו של לפיד לשעבר, רועי קונקול הוסיף כי מבחינתו משהו קרה ב-7 באוקטובר: "נלחמנו עם כולם, מתנחלים, תל אביבים, ימניים ושמאלניים והיינו מוכנים למות אחד בשביל השני, לא? ושנה לפני זה לא היינו יכולים לחיות אחד עם השני". עם זאת, תיאר רועי את התחושה הקשה שמלווה אותו מאז החזרה הביתה מהמילואים, שקשורה בהפגנות נגד הממשלה: "גילינו ששום דבר לא השתנה. ההפגנות מחזירות אותי לשישה לאוקטובר. אני לא בא בטענות לאנשים שמפגינים ובטח לא למשפחות החטופים. אנשים מפגינים כי אכפת להם המדינה והם עושים את המעשה הכי דמוקרטי שיש. אותו רעל, אותו שיח, אותה הנהגה, אותו שיח פוליטי ומסית של אחד נגד השני".

מתוך הטוויטר שלויגאל ברנד עם בנימין נתניהוצילום: מתוך הטוויטר שלו

יגאל ברנד הוסיף ואמר בראיון המשותף: "עדיין נלחמים, לא סיימנו ועוד יילחמו. אתה מצפה שהשינוי יהיה ואתה פתאום עכשיו עם חוק הגיוס ועוד כמה דברים כאלה.  אותו שיח, כמו שהוא אמר, כאילו אותן מילים". עוד הוסיף: "אני חושב שהריפוי קיים בעם. משהו בעולם של ההנהגה ואולי בעולם של התקשורת, מייצר פה כאוס מטורף ואווירה של לחימה פנימית".

קונקול טען כי ברנד צודק וכי המחלוקות בעם מועצמות בתקשורת ובשיח הפוליטי וכי בשטח האחדות הרבה יותר מורגשת: "יש מחלוקות ויש סוגיות וצריך להתווכח עליהן, אבל השורה התחתונה לא יכולה להיות שמישהו יגיד: 'אני איתך לא יכול לחיות, ואתה איתי לא יכול לחיות'.

יגאל ברנד רועי קונקול מילואים מלחמת חרבות ברזל זאב קם רשת ב'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד