כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"נקים מסגרות"

צה"ל יבקש מהרבנים תמיכה בגיוס: "נגלה גמישות"

בצה"ל יפנו לרבנים בבקשה שיביעו תמיכה בגיוס לצה"ל, תוך הבהרה כי לימוד התורה יוכל להימשך במקביל לשירות. גורם ביטחוני בכיר: "כל גדוד סדיר שאני מקים היום חוסך אלפי ימי מילואים בשנה"

צה"ל יבקש מהרבנים תמיכה בגיוס: "נגלה גמישות"
נשק במגזר החרדי צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

גורם ביטחוני בכיר מאוד אמר כי רק באמצעות גיוס החרדים לצה"ל ניתן יהיה להוריד את העומס ממערך המילואים, כך דווח ב"ווינט". הגורם אמר בשיחות סגורות: "כל גדוד סדיר שאני מקים היום חוסך אלפי ימי מילואים בשנה".

בצה"ל מתכוונים לפנות לרבנים החרדיים בבקשה שיביעו תמיכה בגיוס לצה"ל. לפי הדיווח, בצבא יבהירו כי במקביל לשירות הצבאי תיתנן למתגייסים אפשרות להמשיך ללמוד - והם לא יצטרכו לשנות את אורח חייהם.

יוסי יהושוע דיווח באתר ווינט על תכנית נוספת שנבחנת. אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס בודק אפשרות משימות הגנה על יישובים ביהודה ושומרון על ידי חרדים שלא בשירות צבאי. באופן הזה, יתפנו תקנים של מאות חיילים בסדיר ובמילואים בפיקוד מרכז למשימות אחרות.

בהמשך ניתן יהיה לעשות זאת גם ביישובים בעוטף עזה ובצפון בגבול לבנון. לפי התוכנית, תוקם רשות להגנת יישובים תחת משרד הביטחון, אשר תהיה אחראית על הגנת היישוב והמוקדים האזרחיים. הרשות תאויש ברובה על ידי מלש"בים כתחליף שירות צבאי, ותהווה אופציה לשירות ביטחוני-לאומי ללא שירות צבאי.

על פי הדיווח השירות ברשות לא יהיה שירות בצה"ל אלא במערכת הביטחון, והמתגייסים לא יעברו בבסיסי צה"ל. בנוסף, חשוב יהיה להגדיר אילו ערכים משותפים יוטמעו בקרב המשרתים. ייתכן שלשירות ביטחוני-אזרחי זה יש סיכוי לאפשר את שותפות החרדים, יחד עם אוכלוסיות נוספות ולאחד את נטל הביטחון הלאומי.

נזכיר כי בג"ץ הוציא בשבוע שעבר צו על תנאי ולפיו מ-1 באפריל יופסקו התקציבים עבור תלמידים חייבי גיוס. 

בית המשפט למעשה נוקט עמדה מחמירה עוד יותר מזו של היועמ"שית שכן אפשרה תקופה קצרה של התתגלות עד לעצירת התקציבים.

על פי החלטת בית המשפט מהיום בחצות יופסקו התקציבים לבחורים אשר חייבי גיוס. עם זאת, התקציבים מופסקים לפי בחור ומוסדות חינוך שמחזיקים בבחורים שאינם חייבים בגיוס יקבלו תקצוב על אותם בחורים עד לסוף שנת הלימודים הנוכחית.

מלחמת חרבות ברזל גיוס חרדים עוטף עזה יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד