כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מתנגד למשטר

העיתונאי האיראני שראיין את נתניהו נדקר מחוץ לביתו

פוריה זראתי, עיתונאי בערוץ "איראן אינטרנשיונל" שמזוהה כמתנגד למשטר האיראני, נדקר מחוץ לביתו ומצבו יציב. זראתי ראיין את ראש הממשלה נתניהו לפני כשנה

העיתונאי האיראני שראיין את נתניהו נדקר מחוץ לביתו
משטרת לונדון מחוץ למשרדי הערוץ צילום: Iran international

עיתונאי איראני גולה בולט נדקר מחוץ לביתו בלונדון. לפי הדיווחים, פוריה זראטי, אושיית טלוויזיה בערוץ "איראן אינטרנשיונל" שבסיסו בבריטניה, הותקף על ידי קבוצת גברים מחוץ לביתו בדרום מערב ווימבלדון. לאחר מכן נמלטו התוקפים במכונית. זראטי ראיין את ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני כשנה. 

בהצהרה מטעם המשטרה הבריטית נמסר כי "לאור עבודתו של הקורבן כעיתונאי בכלי תקשורת דובר פרסית שממוקם בבריטניה, לצד העובדה שלאחרונה הופנו מספר איומים כלפי קבוצת עיתונאים שעובדת בכלי התקשורת הזה, התקרית הזו נחקרת על ידי מומחים משטרתיים ללוחמה בטרור". 

משטרת המטרופולין של לונדון אמרה בהצהרה כי הפציעות של זראטי לא נחשבות מסכנות חיים וכי מצבו יציב. 

הדקירה של זראטי מגיעה לאחר שחקירה בריטית בשנה שעברה גילתה כי מרגלים איראנים ניסו לשלם לפושע 200 אלף דולר כדי שיתנקש בחייהם של שני עיתונאים איראנים בינלאומיים. החקירה גרמה לממשלת בריטניה בינואר להטיל סנקציות על שבעה מחברי משמרות המהפכה האסלאמית.

יו"ר ועדת החוץ של הפרלמנט, אלישיה קרנס, והמזכירה הכללית של איגוד העיתונאים הלאומי הבריטי, מישל סטניסטריט, פרסמו שתיהן הצהרות בהן נמנעו מהטלת האשמה בניסיון רצח העיתונאי על איראן, אך קראו לעשות יותר כדי להגן על עיתונאים.

איראן בריטניה ראש הממשלה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד