כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
השיב בחיוב

אחרי סירוב גלנט: נתניהו ביקש מהנגבי לקחת חלק בגיבוש חוק הגיוס

ראש המל"ל נענה לבקשת ראש הממשלה להשתתף בצוות מקצועי שיגבש הצעה חדשה לגיוס חרדים. גורם בממשלה מתח ביקורת: "הוא לא אמור להתעסק בנושאים פוליטיים"

אחרי סירוב גלנט: נתניהו ביקש מהנגבי לקחת חלק בגיבוש חוק הגיוס
צחי הנגבי צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

לאחר ששר הביטחון יואב גלנט, סירב לשתף פעולה עם הצעת הממשלה לחוק הגיוס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ביקש מראש המל"ל צחי הנגבי, להשתתף בצוות מקצועי שיגבש את הצעת החוק החדשה, כך דווח בכאן חדשות.

הנגבי השיב בחיוב לבקשת ראש הממשלה נתניהו. הפנייה לראש המל"ל נעשתה לאחר שהיועמ"שית גלי בהרב מיארה דרשה מהממשלה לספק תשתית מקצועית עובדתית, כהוכחה לכך שהצעת החוק שהיא מקדמת אכן תיושם. כמו כן, גורם בממשלה מתח ביקורת בפני כאן חדשות על כך שראש המל"ל הנגבי יהיה שותף בצוות שתכליתו לפתור בעיה פוליטית: "הוא לא אמור להתעסק בנושאים פוליטיים", אמר הגורם.

פניית נתניהו להנגבי התרחשה במהלך התייעצות פוליטית שקיים עם השר לשעבר אריאל אטיאס, שר המשפטים יריב לוין וגורמים פוליטיים נוספים. נתניהו דן עימם על תשובת המדינה לבג"ץ בצל הודעת היועמ"שית, לפיה לא תגן על עמדת הממשלה שביקשה לדחות את ההכרעות בעניין חוק הגיוס ב-30 ימים נוספים. 

ראש הממשלה הודיע באותה השיחה על הקמת צוות שיכין את חוק הגיוס החדש, זאת חרף התנגדות שר הביטחון גלנט וחרף התנגדות שרי המחנה הממלכתי. בכוונת הממשלה לגבש את הצעת החוק בשבועות הקרובים, בניסיון לפתור את המשבר מול בג"ץ, שהוציא ביום חמישי האחרון צו ביניים להפסקת כספי התמיכות לתלמידי מוסדות תורניים החייבים בגיוס לצה"ל ולא מתגייסים.

בנימין נתניהו צחי הנגבי יואב גלנט חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד