כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הזהיר מהשלכות

היועץ לשעבר: "טראמפ לא חכם מספיק כדי להיות דיקטטור"

יועצו של טראמפ לשעבר אומר שלנשיא לשעבר "אין שכל" לדיקטטורה | בראיון אמר ג'ון בולטון כי "סביר מאוד" שטראמפ יפעל בהתאם לאיום שלו להוציא את ארה"ב מהברית הצבאית של נאט"ו

היועץ לשעבר: "טראמפ לא חכם מספיק כדי להיות דיקטטור"
ג'ון בולטון צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

היועץ לביטחון לאומי לשעבר בבית הלבן של הנשיא דונלד טראמפ אמר שלנשיא לשעבר "אין את המוח" להוביל דיקטטורה, למרות הערצתו לשליטים כאלה.

בראיון לעיתון הצרפתי "לה פיגארו", נשאל היועץ לשעבר ג'ון בולטון, האם לטראמפ יש נטיות המשקפות דיקטטורים כמו אלה שהוא שיבח בעבר. בולטון לא רק זילזל ביכולת האינטלקטואלית של טראמפ, הוא גם זילזל ברקע המקצועי של הנשיא לשעבר, וקרא: "הוא איש נדל"ן נכסים, למען השם!".

כזכור, טראמפ הרעיף שבחים על מנהיגים הנחשבים מתנגדים לאידיאלים הדמוקרטיים של ארה"ב ולאינטרסים של מדיניות חוץ, כולל קים ג'ונג און מצפון קוריאה ושי ג'ינפינג הסיני.

בראיון אמר בולטון כי "סביר מאוד" שטראמפ יפעל בהתאם לאיום שלו להוציא את ארה"ב מהברית הצבאית של נאט"ו אם ייבחר מחדש. בחודשים האחרונים חזר טראמפ על איומיו שלא להגן על מדינות שלדעתו אינן משלמות מספיק כדי לשמור על הברית הביטחונית, והוא טען שחברי הברית האירופים "צוחקים על הטיפשות" של ארה"ב כי ארה"ב המממנת הראשית של הברית.

"טראמפ, כשיש לו רעיון, הוא חוזר אליו שוב ושוב, ואז שוכח, אבל בסופו של דבר חוזר אליו ופועל לפיו", הזהיר בולטון. "לכן לעזוב את נאט"ו היא אפשרות אמיתית. הרבה אנשים חושבים שזה רק כלי למשא ומתן, אבל אני לא חושב כך".

ג'ון בולטון דונלד טראמפ נאט''ו דיקטטורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד