ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
הזלזול והיהירות

הקלטות הקשר מחמ"ל נחל עוז ב-7 באוקטובר נחשפות

תוך 25 דקות הושבתו המצלמות של כלל התצפיתניות, ובשעה 06:54 מחבלי הנוחבה כבר היו בתוך מוצב נחל עוז. הרגעים הספורים האלו, הכניסה המהירה של עשרות המחבלים למוצב שהכי קרוב לגדר, מבהירים ומחדדים את עומק המחדל ואת היעדר המוכנות. את הזלזול בהתרעות ואת היהירות

הקלטות הקשר מחמ"ל נחל עוז ב-7 באוקטובר נחשפות
חמ"ל התצפיתניות בנחל עוז צילום: מתוך שידורי כאן 11

רב"ט מיה ויאלובו פולו הייתה תצפיתנית במוצב נחל עוז. בבוקר שמחת תורה, 7 באוקטובר בשעה 06:30, היא הייתה במשמרת בחמ"ל המוצב. שם ראתה ודיווחה בגבורה ובקור רוח בלתי נתפסים על הרגעים הראשונים של המלחמה.

בהקלטות הקשר שפורסמו היום בתוכנית של קרן נויבך סדר יום בכאן רשת ב נשמעת ויאלובו פולו, שנפלה במוצב נחל עוז, מדווחת על מה שקלטה המצלמה בגזרה שעליה היא מופקדת.

ב-06:30 דיווחה ויאלובו פולו: "תחנת דיאגו מ-91 שימו לב, קבלו טומהוק בעקבות 4 אנשים בקו דיווח 83, אשרו קבלה". בהמשך עוד הספיקה לדווח על כניסת המחבלים הבודדים, דרך פריצת הגדר על ידי דחפור וכניסת המחבלים על אופנועים ועד ל-06:35 – שבו היא מכריזה "קבלו פרש טורקי, יש אנשים על הגדר".

אלו היו בסך הכול חמש דקות עד שהמצלמה של מיה, שמופקדת על הגזרה שלה, הוצאה מכלל פעולה על ידי המחבלים. הכל קרה מהר מאוד באותו בוקר. תוך 25 דקות הושבתו המצלמות של כלל התצפיתניות, ובשעה 06:54 מחבלי הנוחבה כבר היו בתוך מוצב נחל עוז. הרגעים הספורים האלו, הכניסה המהירה של עשרות המחבלים למוצב שהכי קרוב לגדר, מבהירים ומחדדים את עומק המחדל ואת היעדר המוכנות. את הזלזול בהתרעות ואת היהירות.

לא פחות מכך, הרגעים האלו מחדדים גם את עומק הפער בין התצפיתניות שהתריעו לפני 7 באוקטובר, ובאותו בוקר, על ההחמרה באירועים על הגדר - לבין התגובה שהגיעה, מעט מדי ומאוחר מדי.

היא הייתה בת יחידה לאמא ישראלית ואבא מספרד. "מיה והחברות שלה לא התגייסו להיות לוחמות, אבל הן נלחמו עד הרגע האחרון", סיפרה בת דודתה נוי שטיימר פרנק, בריאיון לסדר יום. "לצד הכאב של האובדן אנחנו מתמודדים עם זה שמהתחקיר הראשוני עולה שהבנות תפקדו כמו אריות, אבל מישהו הפקיר אותן. הן לא היו צריכות להתמודד עם זה לבד".

 

מלחמת חרבות ברזל תצפיתניות חמאס השבעה באוקטובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד