ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
פערים עובדתיים

השקרים של האו"ם על רעב בעזה נחשפו

דוח מתפ"ש דחה את הטענות להרעבה וציין שמדי יום נכנסות לרצועה 150–200 משאיות, רובן משאיות אוכל, שמהוות עלייה של 80% בהשוואה למשאיות המזון היומיות הממוצעות שנכנסו לעזה לפני 7 באוקטובר

השקרים של האו"ם על רעב בעזה נחשפו
סיוע הומניטרי הממתין לחלוקה בתוך הרצועה צילום: מתפ"ש

אחרי ש-12 סוכנויות או"ם וארגוני סיוע פרסמו דוח שמאשים את ישראל בהרעבה מכוונת בעזה, פרסם מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש), אלוף רסאן עליאן, דוח מנוגד שמפריך את ההאשמות הגורפות נגד ישראל בנושאי הביטחון התזונתי, ומצביע על פערים עובדתיים ומתודולוגיים חמורים בדוח האו"ם.

על פי דוח האו"ם, שהשתמש במדד IPC המיועד לקבוע את מצב הביטחון התזונתי במדינות, בתרחיש הסביר ביותר ובהנחה של המשך הלחימה - 50% מאוכלוסיית רצועת עזה (1.1 מיליון תושבים) עלולים להתמודד עם רעב קטסטרופלי כך דיווח איתמר אייכנר באתר Ynet.

על פי הדיווח דוח מתפ"ש דחה את הטענות להרעבה וציין שמדי יום נכנסות לרצועה 150–200 משאיות, רובן משאיות אוכל, שמהוות עלייה של 80% בהשוואה למשאיות המזון היומיות הממוצעות שנכנסו לעזה לפני 7 באוקטובר. לצד זאת, ישראל מאפשרת פתיחה והפעלה של נתיבים נוספים להעברת סיוע הומניטרי לרצועת עזה - נתיב ימי, הצנחות מהאוויר וחבילות סיוע בשיתוף מספר מדינות.

על פי דוח מתפ"ש, סוכנויות האו"ם וארגוני הסיוע שפועלים ברצועה אינם מסוגלים להתמודד עם כמות האספקה המובאת במשאיות מדי יום, ובכל רגע נתון ממתינות מאות משאיות בצד העזתי של מעבר כרם שלום לחלוקה על ידי גורמי הסיוע.

במתפ"ש אומרים כי משרד הבריאות שמנוהל על ידי חמאס בעזה, הינם בעלי אינטרס אסטרטגי להצגת מידע מוטעה. גם בתמונות ובתיעודים ברשתות והדיווחים בתקשורת הפלסטינית - ברפיח, במחנות הפליטים, במרכז רצועת עזה ובצפון הרצועה - ניתן לראות שווקי מזון מלאים באוכל מכל הסוגים.

 

 

עזה סיוע הומניטרי מלחמת חרבות ברזל מתפ"ש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד