כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
שולטות ובוזזות

זעם בעזה על הוועדות העממיות: "חמאס בתחפושת"

בעזה שולטות וועדות עממיות המונות עשרות עד מאות פעילים, אשר הוקמו בכפיפות למשרד הפנים של חמאס. בעזה מאשימים: "חמאס משתמש בהן כדי להשתלט ולבזוז"

זעם בעזה על הוועדות העממיות: "חמאס בתחפושת"
תושבי עזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

בחודש האחרון משוטטים ברחובות רפיח אנשי "ועדת ההגנה העממית", שמטרתם לשמש כמעין משטרת העיר אשר משליטה סדר ברחובות. 

אך למעשה הוועדות, שמונות עשרות עד מאות פעילים, משמשות כזרוע של החמאס לשליטה ברחוב הפלסטיני והוקמו בכפוף למשרד הפנים של חמאס.

גורם עזתי ששוחח עם "חדשות 12", אמר כי "הוועדות העממיות שפועלות ברפיח וגם 'מאבטחות' את הסיוע בצפון הרצועה, חוברות לכל מיני חמולות". הגורם סיפר כי "כשחמאס מחליט להכניס ציוד, הוא משתמש באותן ועדות עממיות כדי להשתלט ולבזוז חלק מהציוד של האוכלוסייה, כמו שקרה בכיכר כווית בשכונת זייתון".

תושב עזתי נוסף סיפר לרויטרס: "אולי אם היו לנו שוטרים אמיתיים שאינם רעולי פנים, כאלו שמוכרים לאנשים, זה היה מאורגן ונוח יותר. הם הוכיחו שהם לא יעילים ורודפים אחר האנשים הלא נכונים".

אחד מאנשי הוועדות סיפר לרויטרס כי "משרד הכלכלה קובע את המחירים. הם מפרסמים אזהרות לסוחרים שמחיריהם גבוהים מדי ומחרימים את הסחורה של עבריינים שחוזרים כדי למכור אותה".

"הם נענים לקריאה שלנו להגן עלינו מפני המחירים גבוהים", הוסיף. 

המשפיען העזתי יוסף ג'אסר תהה: "אני לא יודע איפה היו הוועדות האלו מלכתחילה. אם בצפון הרצועה או בדרומה, ואם הן אכן תרמו להורדת מחירי הסחורות ברפיח, והאם נשאר משהו בכיסם של האזרחים שמדוכאים ממילא". עוד הוסיף: "האם הוועדות האלו היו כשמחיר קילו סוכר ברפיח הגיע ל-100 שקלים במקום 3 שקלים? איפה הן היו כשק"ג קמח בצפון הפך ל-120 שקלים במקום 1.5 שקל לקילו?".

רפיח עזה סיוע הומניטרי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד