כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
אסון שני במשפחה

מאמץ בינלאומי להבאת האברך לקבורה בהקדם

טרגדיה מזעזעת: הרב אהרן יום טוב זצ"ל נסע לחיזוק קהילות באמריקה ונהרג בתאונת דרכים • היה מבחירי האברכים ב'באר התלמוד' בירושלים • המועד ההלוויה עדיין לא ידוע, אף שנהרג כבר לפני ארבעה ימים • הותיר אלמנה שבורה ורצוצה וארבעה ילדים, בהם פעוטה בת שנתיים • זהו אסון שני במשפחה

מאמץ בינלאומי להבאת האברך לקבורה בהקדם
הרב יום טוב זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

טרגדיה קשה עם פטירתו בטרם עת של האברך הצדיק רבי אהרן יום טוב זצ"ל, שנהרג בתאונה קשה ביום רביעי האחרון, בעת ששב הביתה מקניית דגים לכבוד שבת. 

לעזרה דחופה ל-4 יתומים קטנים הקליקו כאן>>>

הרב אהרן יום טוב, בן 37 בפטירתו, היה מבחירי האברכים ב'באר התלמוד' בירושלים, ולפני שנתיים וחצי נסע עם רעייתו ושלושת ילדיהם לפעילות חיזוק בקהילות היהודיים באמריקה התיכונה ובדרום אמריקה. חצי שנה מאוחר יותר נולדה בתם הרביעית, כיום בת שנתיים. 

באדיבות המצלםתאונה קטלניתצילום: באדיבות המצלם


בלכתו הותיר אחריו את רעייתו חנה שתחי', שנותרה אלמנה שבורה ורצוצה, ואת ארבעת ילדיהם יהודית בת ה-12, יצחק בן התשע, צבי בן החמש והפעוטה שרה בת השנתיים. 

ביום רביעי האחרון נסע רבי אהרן לקנות דגים לכבוד שבת. בדרכו בחזרה הביתה, חלף עם רכבו בכביש שנמצא כעת בשיפוצים, ובגלל השינוי הלא צפוי בכביש, אירעה תאונה קטלנית, והרב אהרן נהרג בו במקום. 

עבור משפחת יום טוב, מדובר בטרגדיה שניה, לאחר שלפני חמש שנים נפטרה אחותו, לאחר מחלה קשה.

אחת מנשות הקהילה היהודית, היתה זו שהתבקשה להגיע לביתה של משפחת יום טוב, ולבשר לרבנית חנה על כך שהיא הפכה לאלמנה. 

הכאב איום ונורא, הפרצדורה מאוד מורכבת, עלויות ההעברה לקבורה בארץ ישראל גבוהות מאוד, וכל העלאה של נפטר למטוס והורדה, מצריכה אישור חתום מראש, והתהליך מורכב ומסובך מאוד.
כאמור, אף שהטרגדיה עצמה אירעה כבר ביום רביעי, גופתו של המנוח טרם הובאה לקבורה בארץ, בגלל קשיי בירוקרטיה.

מכריו של המנוח מספרים על דמות מיוחדת במינה של אהבת תורה ואהבת ישראל: "הוא ידע לשלב היטב בין השניים, שהשלימו זה את זה, וכך עם האהבה העצומה שלו לכל יהודי ועם הדביקות שלו בתורה, הוא הצליח לקרב יהודים לתורה, בארץ ובחוץ לארץ. הוא עשה עבודת קודש והפיח רוח חיים בכמה וכמה קהילות יהודיות באמריקה הלטינית. קשה להבין איך אדם אחד הצליח לעשות כל כך הרבה דברים במקביל!!!". 

לדבריהם: "המצב הכלכלי שלו לא היה מזהיר. הוא השקיע את כל מה שהיה לו בפעילות החיזוק, וניצל את העובדה שהמחיה שם היתה מאוד זולה, כדי להספק במינימום שבמינימום, ולתת את הכל לטובת קירוב יהודים נוספים לאביהם שבשמים. הם חוזרים לארץ בלי שקל אחד לרפואה, והפוך, יש להם חובות לא קטנים שאותם האלמנה תצטרך עתה לכסות בכוחות עצמה. זה המקום לקרוא לציבור להשתדל לסייע, כל אחד כמה שהוא יכול, כדי שהחובות יכוסו בהקדם, וכדי שהמשפחה תוכל להתקיים בכבוד אחרי הטרגדיה הנוראה שחוותה". 

לעזרה דחופה ל-4 יתומים קטנים הקליקו כאן>>>
 

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד