כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אישרה להפקדה

"קידום של 6,000 יחידות דיור חדשות": זו העיר שתתחדש

הוועדה המחוזית מרכז אישרה להפקדה תוכנית כוללת להתחדשות עירונית בעיר כפר סבא שתיתן מענה למאות מבנים מפני רעידת אדמה ותאפשר תוספת של כ-6,000 דירות חדשות

"קידום של 6,000 יחידות דיור חדשות": זו העיר שתתחדש
אתר בנייה. אילוסטרציה צילום: גילי יערי, פלאש 90

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז, אישרה להפקדה תוכנית להתחדשות עירונית שתאפשר מיגון וחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה לכל מרחב העיר כפר סבא.

בעיר מצויים כיום כ-515 מבנים טעוני חיזוק בהם כ-5,900 יחידות דיור. מכוח התוכנית, ניתן יהיה לקדם כ-6,000 יחידות דיור חדשות.

התוכנית שביוזמת הרשות להתחדשות עירונית ועיריית כפר סבא, מאפשרת התחדשות הדרגתית של המרקם הבנוי בעיר במנגנון של חיזוק ותוספות בנייה או במנגנון של הריסה ובנייה מחדש. התוכנית מקודמת מכוח סעיף 23 לתמ"א/ 38, וקובעת את התנאים להתחדשות בניינית בעיר. 

מהתוכנית הוחרגו אזורים בעיר שלא יתחדשו מכוחה, ובכלל זה אזורי תעסוקה, שכונות של צמודי קרקע, שכונות שהוקמו אחרי 1984 ומתחמים המיועדים להתחדשות מתחמית. 

מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר אמר: "כפר סבא מצטרפת היום ל-7 ערים שכבר אושרו בהן להפקדה תוכניות עירוניות מחליפות תמ"א 38, במסגרת המהלך הכולל של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית להחלפת תמ"א 38 הארצית בתוכניות עירוניות. תוכניות אלו מתוכננות בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות ולוקחות בחשבון את הצרכים והמאפיינים הספציפיים של כל עיר ועיר. המהלך נמצא בעיצומו, ואנו צופים שנאשר להפקדה עד סוף השנה תוכניות מחליפות תמ"א 38 גם לערים לוד, קרית ביאליק, חיפה, באר שבע, ראשון לציון, בית שמש ואשקלון. בכך נייצר לערים אלה אופק של התחדשות לשנים ארוכות".

יחידות דיור ערים בנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד