כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
חוסל ביריות

המחבל מבאר שבע הורשע בשוד ואמור היה להתחיל עבודות שירות

נאג'י אבו פרייח מרהט ביצע שוד ובעקבותיו היה אמור לרצות עבודות שירות בלבד, כדי שלא "להעמיק את מעורבותו השולית ולפגוע בהישגיו הטיפוליים". הבוקר דקר קצין צה"ל בתחנה המרכזית בבאר שבע וחוסל

המחבל מבאר שבע הורשע בשוד ואמור היה להתחיל עבודות שירות
זירת הפיגוע בבאר שבע צילום: Dudu Greenspan/Flash90

הבוקר (ראשון) נדקר קצין צה"ל בתחנה המרכזית בבאר שבע. המחבל, נאג'י אבו פרייח מרהט נורה למוות, וכוחות פשטו על ביתו לאחר הפיגוע. 

קרובי משפחתו של המחבל טענו כי לא מדובר בפיגוע: "זה התחיל מוויכוח ודחיפות והסתיים בדקירה אבל לא על רקע לאומני. כל מה שמפרסמים אין לו בסיס". לעומת זאת במשטרה טענו בתוקף כי זהו פיגוע. 

לפי "ווינט", המחבל נעצר לפני כשנה לאחר שביצע שוד בתחנת דלק בכניסה לבאר שבע. המחבל הואשם בשוד של 2,700 שקלים בעודו מאיים על המוכר באקדח. 

המחבל היה אמור להתחיל עבודות שירות שימשכו כתשעה חודשים בעוד כשבועיים. הוחלט שלא לשלוחו לכלא מאוחר ומאסר בפועל "עלול להעמיק את מעורבותו השולית ולפגוע בהישגיו הטיפוליים". 

בדיון בו הורשע אמרה הסנגורית שלו כי "ביום הראשון ביקש להשתלב בקהילה טיפולית ולא להשתחרר למעצר בית והתחנן להזדמנות חד-פעמית לשקם את חייו. שירות המבחן לא סבר שמדובר במי שיש לו דפוסים עברייניים. הוא מתפקד באופן מופתי בכל הנוגע להליך הטיפולי, וגם ביחס לעבירה מודה ומביע חרטה מלאה". 

שופט בית המשפט המחוזי פסק כי "העבירה אשר ביצע חמורה, ובמסגרתה פגע בערכים המוגנים של שמירה על כבוד האדם, הרכוש, הקניין, תחושת הביטחון והסדר החברתי".

מלחמת חרבות ברזל באר שבע חמאס פיגוע דקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד