כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
המהלך של קושנר לתת חנינה

בספר החדש של רובשקין נחשפים פרטים דרמטיים מהכלא ומהשחרור

המהלך של ג'ארד ואיוונקה קושנר לגרום לנשיא טראמפ לתת חנינה לרובשקין • ההתערבות המפתיעה של ננסי פלוסי • איך הצליח רובשקין להחזיק בכלא את האמונה שלו למרות חוסר התקווה • הסיפור כולו נחשף מחדש עם המון פרטים בספר החדש

בספר החדש של רובשקין נחשפים פרטים דרמטיים מהכלא ומהשחרור
רובשקין עם משפטנים שקידמו את החוק צילום: באדיבות המצלם

ספר חדש של האסיר המפורסם ביותר ר' שלום מרדכי רובשקין חושף פרטים דרמטיים מהכלא ומהשחרור.

בימים אלו יוצא האסיר היהודי החרדי המפורסם שלום מרדכי רובשקין עם ספר חדש בו הוא מגולל את סיפורו האישי שדובר בכל העולם היהודי החל מהמשפט שהתנהל נגדו, עובר בשנים הקשות והמחזקות שעבר בכלא וכלה בשחרור הדרמטי כאשר כל העולם היהודי עוקב בדריכות אחרי ההחלטה של הנשיא טראמפ לשחרר אותו לחופשי. 

הספר מגולל את הסיפור שנמשך על פני עשור והיה נראה כלפי חוץ מאוד רע ועצוב, אך בין דפי הספר ניתן לראות בחוש איך יד השם סובבה כל פרט ופרט עד לשחרור הניסי, כמו מגילת אסתר ממש. מלבד העניין הרב סביב פרטים מעניינים ודרמטיים שנחשפים בספר, כל מי שקורא אותו מקבל זריקות אנרגיה של חיזוק בביטחון ואמונה מהתבוננות כיצד שלום רובשקין נשאר איתן באמונה שלו בכל שלב ושלב ולא נשבר לרגע עד ההצלה הגדולה.

פרט דרמטי ומעניין ביותר נחשף בספר על אופן השחרור שלו, פרט שלא פורסם בזמנו. משפחתו של רובשקין היו בקשר עם הנשיא טראמפ וסנאטורים בכירים מאוד במשך תקופה ארוכה וניסו בכל דרך לקדם את החנינה, אך עד היום לא נחשפה פעילותם של בני הזוג ג'ארד ואיוונקה קושנר, השניים היו בקשר עם משפחת רובשקין מאז שאביהם הוכנס לכלא ותמכו במשפחה בכל דרך, לא רק הם בלבד אלא גם אביו של ג'ארד לקח את זה על עצמו כפרוייקט אישי לעזור ולתמוך במשפחה.

כאשר טראמפ נבחר כנשיא, משפחת רובשקין הפעילה המון קשרים להגיע לנשיא טראמפ ולשכנע אותו, אלו שהצליחו להביא את ההכרעה, יחד עם עוד רבים וטובים, למתן חנינה מהנשיא, היו איוונקה וג'ארד קושנר שהחליטו לשבת עם הנשיא לפגישה מכרעת בה הם אמרו לו שלמען הצדק יש לו חובה מוסרית לתת חנינה לאסיר היהודי שלום מרדכי רובשקין. הנשיא הבין שעליו לקחת את העניין ברצינות, אך הנשיא עדיין לא קיבל החלטה סופית לתת חנינה, ככל הנראה טראמפ חשש באותה תקופה מביקורת ציבורית רחבה הואיל והיה בכוונתו באותו הזמן להעביר את השגרירות האמריקאית בישראל לירושלים והביקורת על כך מהדמוקרטים היתה קשה מאוד, ומתן חנינה לרובשקין היה מגדיל את הביקורת מהדמוקרטים עוד יותר.

משפחת רובקשין החליטו להיפגש עם ננסי פלוסי שהיתה אז מנהיגת הדמוקרטים בקונגרס ונחשבה לקול המשפיע אצל הדמוקרטים בביקורת על טראמפ ולנסות לגרום לה להודיע שהיא לא מתנגדת לחנינה של רובשקין ובכך יזוז המכשול שימנע מטראמפ לבצע את החנינה.

משפחת רובשקין יצרו קשר עם הלשכה של ננסי פלוסי למרות שנאמר להם שהסיכוי שהיא תעזור להם הוא קלוש, אך באורח נס של ממש המתואר בספרו החדש של רובשקין לפרטי פרטים פלוסי התעניינה במשך זמן רב סביב הסיפור, ולבסוף החליטה לכתוב מכתב תמיכה רשמי במתן חנינה לרובשקין ובכך חוסלה האפשרות של ביקורת ציבורית על הנשיא טראמפ לאחר שיש תמיכה למהלך אפילו מהדמוקרטית הקיצונית ביותר.

הזוג קושנר מרוצים מהמהלך שהצליח הרבה יותר ממה שציפו, ניגשו לנשיא טראמפ והראו לו את המכתב והבהירו לו כי כעת הוא הזמן הטוב ביותר לבצע את החנינה. הנשיא קיבל את המלצתם והודיע על החנינה.

משפחתו של שלום רובשקין ראו בכך אחד לאחד את סיפור אסתר המלכה שהגיעה למלכות להציל את העם היהודי וכך גם הזוג קושנר שהיו בקשר עם המשפחה הרבה לפני שטראמפ התמודד לנשיאות ולבסוף התברר כיצד סיבב הקב"ה את העניין שהם יהיו מעורבים בסיפור וכאשר עלו לנשיאות דאגו לחנינה.

ג'ארד ואיוונקה קושנר ביקשו מהמשפחה להסתיר את הפעילות שלהם בעניין בגלל סיבות ציבוריות ופוליטיות, ולאחר השחרור ניתן קרדיט לרבים וטובים שהיו פעילים בסיוע לשחרר אותו אך השניים שעשו את זה בפועל לא הוזכרו כלל. לפני פרסום הספר ביקשה המשפחה רשות לפרסם את הפרטים, השניים אישרו להם לראשונה לפרסם זאת לכבוד הוצאת הספר.

באדיבות המצלםהספר החדשצילום: באדיבות המצלם

הספר עב הכרס מתאר בעיקר את כח האמונה והבטחון שהיה לשלום מרדכי רובשקין לאורך השנים שלו בכלא וכיצד הצליח להמשיך באמונה החזקה שלו למרות הקושי העצום וחוסר התקווה לאורך שנים.

פרטים מעניינים מאוד על המלחמה שלו בכלא לשמור על כל מנהגי היהדות בדקדוק רב מתפרסמים בספר, אחד מהם הוא סיפור הכיפה: בלילה הראשון כאשר הגיע לכלא לקחו לו את הכיפה, רובשקין אמר שהוא לא יכול ללכת ד' אמות בלי כיפה וסירב לזוז מהמקום. בתגובה הסוהרים הביאו כסא גלגלים ולקחו אותו לצינוק ללילה, למחרת הם נכנעו, החזירו אותו לתא והשיבו לו את הכיפה. לאחר תקופה הם החליטו שוב לקחת לו את הכיפה והפעם גררו אותו על הרצפה המלוכלכת של הכלא זמן ממושך כאשר הוא נפצע שוב ושוב ונוזל ממנו דם עד שנהייתה לו דלקת קשה ונאלצו לאשפז אותו בבית חולים למספר ימים. כאשר שוחרר מבית החולים הם נכנעו סופית והשיבו לו את הכיפה לתמיד.

רובשקין ניהל מאבקים גדולים בכלא על כל פרט ופרט מדקדוקי המצוות וחי חיים של אמונה פלאית המתוארים מעל גבי הספר עם פרטים מרתקים, מותחים, מחזקים ומרגשים. הספר יצא לאור באנגלית ונחטף בארה"ב עם שיא מכירות היסטורי וכעת יוצא לאור מתורגם לעברית בהוצאת הספרים הפופולרית "קולמוס" ומופץ לראשונה בחנויות הספרים בארץ.

שלום מרדכי רובשקין ג'ארד קושנר ספר חדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד