כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"מלחמת אחים ופילוג"

גינויים מימין ומשמאל לפרובוקציה של 'אחים לנשק' מול החרדים

מתקפות חריפות הערב מצד פוליטיקאים ואנשי תקשורת מימין ומשמאל נגד תנועת 'אחים לנשק' שהגיעה הערב להתגרות ברחוב החרדי הירושלמי על רקע סערת חוק הגיוס

גינויים מימין ומשמאל לפרובוקציה של 'אחים לנשק' מול החרדים
מחאת אחים לנשק בכיכר השבת צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

פוליטיקאים לצד עיתונאים מגנים ומתנערים הערב (ראשון) מתנועת המחאה 'אחים לנשק' שהגיעה להתגרות ולהתריס מול החרדים בלב ליבה של צומת 'כיכר השבת' הירושלמית.

שרת התחבורה מירי רגב מ'הליכוד' הגיבה וכתבה: "דווקא עכשיו אנחנו חייבים להיות מאוחדים יותר מתמיד, קרע בעם לא משרת את העם ובוודאי לא מקדם את השבת החטופים , אנחנו נמשיך לפעול בכל הכח להשיב את  החטופים ולנצח את אויבנו".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר גינה את תנועת המחאה ומסר: "מגנה בחריפות את ארגון הפרובוקציה ״אחים לנשק״ שעסוקים פעם אחר פעם בשלהוב מלחמת אחים ופילוג החברה הישראלית. אותם אלו שהובילו קמפיין סרבנות לפני ה-7.10, וכעת ממשיכים במסורת ההתגרות והשנאה, הם האחרונים שיתיימרו לדאוג לביטחון ישראל".

לדברי שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "הפרובוקציה של אחים לנשק שצועדים למאה שערים כדי לייצר עימות ואלימות זורקת אותנו ישר ל6.10 כאילו לא למדנו כלום ולא עברנו את הטבח הנורא".

אצבע בעין > שערורייה: 'אחים לנשק' הגיעו להתגרות ולהתריס במאה שערים, אך המשטרה עצרה את החרדים

קמב"צ 'העדה החרדית', יואליש קרויס מגיב הערב בשיחה עם כתב 'בחדרי חרדים', יאיר לוי לצעדת 'אחים לנשק' בכיכר השבת ותוהה: "מה הם רוצים מאיתנו הפלגים הקנאים שאנו כלל לא לוקחים תקציבים מהמדינה ואין לנו נציגים בכנסת".

עוד מוסיף קרויס: "אני לא מבין הרי עד לפני חצי שנה אותם אנשים קראו לסירוב לטייסים לחיילים וכדומ' בגלל הרפורמה, וכעת הם מגיעים להפגין אצלינו על כך שאנו לא מתגייסים".

הפרשן הפוליטי עמית סגל גינה וכתב: "יש הרבה אנשים שיכולים להפגין בעד גיוס חרדים ויש הרבה מקומות להפגין בהם. אבל ממש לא אחים לנשק וממש לא במאה שערים".

הכתב המדיני של גל"צ, יניר קוזין כתב: "ההפגנה הזאת של "אחים לנשק" במאה שערים היא לא רק מיותרת, מתריסה, פוגעת במטרה של הבאת חרדים לצה"ל אלא היא גם אצבע בעין להורי החטופים שנמצאים מחוץ לכנסת וקוראים לשחרר את היקירים שלהם, כמה אפשר להיות חסרי הבנה? כסילות עיוורת ומטומטמת".

כתב 'המקור' ב'ערוץ 13', חיים ריבלין תקף ואמר: "אחים לנשק היו צריכים כבר מזמן להזדכות על עצמם באפסנאות. מתנועת מחאה אפקטיבית היא הפכה אבן נגף בקריאה מרובת מגזרים לקחת אחריות על המחדל".

כתב המשפט של 'כאן 11', אבישי גרינצייג כתב: "תושבי שכונת מאה שערים לא יתגייסו גם אם תדרוס אותם עם טרקטור. תושבי שכונת מאה שערים מייצגים את הפלג הקיצוני ביותר בחברה החרדית, ובגדול, גם לא מעוניינים לקבל שקל אחד מהמדינה הציונית. ההחלטה להפגין דווקא בשכונה החרדית הכי מתבדלת והכי קיצונית, לא נועדה לשלב חרדים אלא תמונות של מכות".

גם עיתונאי 'ערוץ 13', יוסי אלי שמסקר את ירושלים, גינה את המוחים וכתב בחשבון ה-X: "מאוד בעד גיוס חרדים, מאוד בעד שיוויון בנטל, אבל כשאני רואה חבר במחאת אחים לנשק או חבר במחאה נגד הממשלה מגיע לריכוז חרדי במאה שערים עם חבריו, בפרובוקציה ומתחיל להרביץ עם מקל לחרדים מזדמנים, זה גורם לחלחלה ולגמרי סלידה מתנועות הפוליטיות נגד הממשלה, שמשיגים בכך בדיוק את האפקט ההפוך! ולאיש הזה עם המקל, הוא חייב להתבייש בעצמו. ושלא יספרו לי סיפורים שהוא הותקף קודם! כי אין להם מה לחפש שם. אחים לנשק הגיעו למאה שערים , לריכוזים של חרדים קיצוניים , שבכלל לא מכירים במדינת ישראל ולחלקם אפילו אין אזרחות. אין להם מה לחפש שם מלבד פרובוקציה!".

לדברי הכתב הפוליטי של 'ישראל היום' אמיר אטינגר: "‏כתבתי הרבה בעד גיוס החרדים ועל הביזיון בהשתמטותם. לא מזיל דמעה על קיצוץ תקציבי הישיבות. אבל מה שאחים לנשק עושים - זה לא עוזר לגיוס. זה סתם ליבוי שנאה ופרובקציה לשחרור קטור והרווחת כותרות.  אתם  באופסייד."

 

אחים לנשק הפגנת מחאה כיכר השבת ירושלים חילונים חוק הגיוס גיוס חרדים יואליש קרויס העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד