כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
תקווה לפתרון פוליטי

דיווח: צה"ל לא ימהר לאכוף את צווי הגיוס שיישלחו לחרדים

בצבא החלו דיונים ראשוניים בנוגע לאכיפת גיוס החרדים - בצל הנחיות היועצת המשפטית לממשלה. ההערכה גם אם יישלחו צווי התייצבות צה"ל לא ימהר לאכוף אותם בתקווה לפתרון פוליטי

דיווח: צה"ל לא ימהר לאכוף את צווי הגיוס שיישלחו לחרדים
משטרה צבאית: אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לאחר הפרסום היום ב'בחדרי חרדים' כי גורמים רשמיים התריעו כי בתוך שעות רשויות הגיוס צפויות להתחיל בהליכי גיוס לכ-62,000 בחורי הישיבות שהלילה בחצות יישארו ללא הסדר חוקי, הערב דווח בווינט כי בצה"ל החלו לדון בימים האחרונים בגיוס הצעירים החרדים, בעקבות צו הביניים הדרמטי של בג"ץ. בצבא דנים באכיפת החוק וביישום הנחיותיו, כפי שנקבעו על ידי היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה.

כתב ynet יואב זיתון דיווח כי מסתמן שלצה"ל יהיה מרחק בלימה וקו מטושטש ליישום ההנחיות באופן מדורג. זאת, בשל הצורך להיערך ליישום ההחלטה.

גורמים שמעורים בנושא מעריכים שצה"ל לא יבצע צעדים דרקוניים בשבועות הקרובים, וגם אם ישלח צווי התייצבות ראשוניים - לא ימהר לאוכפם באמצעות מצ"ח. זאת בתקווה שהסוגייה תיפתר בהסכמה בידי הדרג המדיני.

מחר, יום שני, יפוג תוקפה של הוראת השעה הממשלתית שאפשרה לדחות את גיוס תלמידי הישיבות. לפי הצו, ממועד זה המדינה לא תעביר כספים לישיבות עבור המוני תלמיד ישיבה מגיל 18 ועד 26 בגיל גיוס.

על פי המידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', רשויות הגיוס יחלו בזימונים רפואיים לבחורי הישיבות עם פקיעת החלטת הממשלה שהנחתה את שר הביטחון שלא לגייס אותם.

יצוין כי בפועל הזימון יהיה לשבועות הקרובים ועשוי להגיע לבתיהם של הבחורים גם בעוד כמה ימים, אך באתר לשכת הגיוס זה עשוי להתעדכן כבר ביממה הקרובה.

 

 

 

צבא גיוס חרדים משטרה צבאית גלי בהרב מיארה משתמטים מעצר עריקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד