כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נכנס דרך פרצה בגדר

פרטים חדשים על הפיגוע בגן יבנה: המחבל פרסם מסר לפני שיצא לדקור

בן 19, החזיק באישור שהייה בארץ ועבד בישראל כפועל בניין ועם ביטול האישורים נשאר בישראל כשוהה בלתי חוקי בחצי השנה האחרונה. זמן קצר לפני שיצא לפגע פרסם מסר מסית מהקוראן. לפי ממ"ז דרום, המחבל נכנס דרך פרצה בגדר באזור חברון

פרטים חדשים על הפיגוע בגן יבנה: המחבל פרסם מסר לפני שיצא לדקור
המחבל / זירת הפיגוע צילום: מתוך פייסבוק / Liron Moldovan/Flash90

פיגוע הדקירה בגן יבנה: צוותי מגן דוד אדום פינו הלילה (שני) את שלושת הפצועים, בהם גבר כבן 25, צעיר כבן 20 ונער כבן 17 לבית החולים אסתוא באשדוד כשמצבם מוגדר קשה.

המחבל, נוטרל על ידי שוטר ופקח של השיטור העירוני. על פי הודעת המשטרה, המחבל היה חמוש בשני סכינים. על פי מערכת הביטחון, המחבל הוא מואמן פאיז מחמוד חליל, בן 19 מהכפר דורא ליד חברון. הוא החזיק באישור שהייה בארץ ועבד בישראל כפועל בניין ועם ביטול האישורים נשאר בישראל כשוהה בלתי חוקי בחצי השנה האחרונה. עם זאת, כתב גל"צ הוד בראל ציטט תושבת גן יבנה שטענה בזירה שהיא מזהה אותו כעובד בסניף יוחננוף בעיר.

כמו כן דווח כי זמן קצר לפני שביצע את הפיגוע, המחבל פרסם בפייסבוק שלו פסוק מסורת ״התשובה״ בקוראן, ובו נכתב (תרגום חופשי מערבית): "אלוהים קנה את חייהם והונם של המאמינים בעד גן העדן, בהילחמם את מלחמת ה׳, אם יהרגו או ייהרגו - ישיב להם גמולם".

מפקד מחוז דרום, ניצב אמיר כהן, הגיע לזירה ומסר כי המחבל נכנס לישראל דרך פרצה בגדר ליד חברון. מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר

דוברות המשטרההסכינים/בכירי המשטרה בזירהצילום: דוברות המשטרה
הגיעו גם הם לזירת הפיגוע.

 

חובש בכיר במד"א יחיא בוגה וחובשת רפואת חירום במד"א חלי גלר שהגיעו ראשונים לזירה סיפרו: "הגענו למקום וראינו המולה. על המדרכה סמוך לקניון שכב נער כבן 17 בהכרה מלאה עם פצעי דקירה מדממים בכל חלקי גופו. במרחק של 100 מטרים, סמוך לאחד מבתי הקפה שכבו 2 הפצועים הנוספים. הענקנו לנער טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו לבי"ח כשמצבו קשה והוא בהכרה מלאה."

פראמדיק מד"א יואל קאהן סיפר: "הגענו במהירות למקום, וראינו גבר כבן 25 מעורפל הכרה עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון שוכב סמוך לבית קפה. נלחמנו על חייו בדרך לבי"ח, עד לחדר הטראומה, בבי"ח הרופאים ממשיכים להלחם על חייו."
 

פיגוע דקירה גן יבנה מחבל מחברון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד