כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
רעש חזק באוזניים

מסמכי מודיעין רוסי חשפו כי מוסקבה עומדת מאחורי "תסמונת הוואנה"

בשנים האחרונות התלוננו אנשי צבא ודיפלומטים אמריקנים ברחבי העולם על רעש חזק באוזניים. ייתכן שזה מגיע משימוש בכלי נשק אנרגטיים על ידי רוסיה

מסמכי מודיעין רוסי חשפו כי מוסקבה עומדת מאחורי "תסמונת הוואנה"
אילוסטרציה צילום: unsplash

תחקיר רשת 60 דקות, הדר שפיגל, וגופי תקשורת נוספים: ייתכן ש"תסמונת הוואנה" מקורה בשימוש בכלי נשק אנרגטיים מכוונים שמפעילה יחידה 29155 הידועה לשמצה של ה-GRU הרוסי - המודיעין של צבא רוסיה.

רקע: "תסמונת הוואנה" - בשנים האחרונות התלוננו אנשי צבא ודיפלומטים אמריקנים ברחבי העולם על רעש חזק באוזניים - ומי שנפגעו מהתסמונת דיווחו על כאבי ראש, סחרחורות, עייפות, בחילה, חרדה, קשיים קוגניטיביים, אובדן זיכרון ותופעות נוספות המתאימות לתיאור של זעזוע מוח, כך דיווח עמיחי שטיין בכאן חדשות.

כלי התקשורת השיגו מסמכי מודיעין רוסי, יומני נסיעות ומטא נתונים של שיחות, יחד עם עדות עדי ראייה המאתגרת את הערכת קהילת המודיעין האמריקאית משנת 2023 ש"מאוד לא סביר" שתסמונת הוואנה היא עבודתו של יריב זר

ע"פ התחקיר בכירים ביחידה 29155 של המודיעין של צבא רוסיה קיבלו פרסים וקידומים פוליטיים על עבודה הקשורה בפיתוח "נשק אקוסטי לא קטלני".

בנוסף לכך, אנשים הקשורים ליחידה 29155, שבד"כ נוסעים בסתר, מוקמו במקומות גיאוגרפיים רבים ברחבי העולם ממש לפני או בדיוק בזמן של תקריות סינדרום הוואנה חריגות שדווחו (או AHIs, השם הרשמי של ממשלת ארה"ב לתסמונת הוואנה).

רוסיה ארצות הברית תסמונת הוואנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד