י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נאום נתניהו בקונגרס: 'הליגה נגד השמצה' - נגד

הארגון המזוהה עם הימין בארה"ב מפתיע בהתנגדותו לנאום נתניהו • הסיבה: יפגע במאבק באיראן • וגם לפיד קופץ על העגלה

נאום נתניהו בקונגרס: 'הליגה נגד השמצה' - נגד
פלאש 90

נמשכת הסערה סביב נאומו המתוכנן של נתניהו בפני הקונגרס האמריקני בחודש הבא, והגינויים האמריקאים סביבו - בעיקר מסביבתו של הנשיא אובמה. מי שקופץ הבוקר על העגלה ותקף את נתניהו והרצוג, הוא יו"ר יש עתיד יאיר לפיד.

הבוקר פורסם בתקשורת בארה"ב שגם אייבי פוקסמן, ראש הליגה נגד השמצה, מתנגד לבואו של נתניהו לנאום לפני הבחירות. התנגדותו של פוקסמן מפתיעה לאור העובדה שהוא נחשב לאיש הימין האמריקני, זה שהזמין את נתניהו לנאום. פוקסמן הסביר כי הוא מתנגד משום שנאום שנוי במחלוקת יפגע במאמצים להילחם בהסכם עם איראן, שעליו יסוב נאומו של נתניהו.

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, מתח היום ביקורת על הנהלות של הרצוג ונתניהו סביב נאום הקונגרס: "מה שאנחנו רואים בימים האחרונים זה אבדן עשתונות של המערכת בנושא האיראני שהוא נושא חשוב הרבה יותר מהצרכים הפוליטיים של כל המפלגות.

"בוז'י עשה טעות מפני שלא תוקפים ראש ממשלה מכהן בחו"ל ומול התקשורת הזרה בנושא כמו הנושא האיראני, ונתניהו עשה ועושה עדיין טעות והוא צריך לבטל את הנסיעה הזאת לקונגרס שבמקום לעזור לאינטרסים הישראליים במניעת הגרעין האיראני היא גורמת נזק לאינטרסים הישראליים, ובעיקר שניהם צריכים להפסיק להתעסק בפוליטיקה ולזכור שהדבר החשוב הוא לעצור את הגרעין האיראני".

כזכור יו"ר 'המחנה הציוני' ח"כ יצחק הרצוג נפגש עם סגן הנשיא ארה"ב ג'ו ביידן בוועידה הביטחוני במינכן.

הליכוד הגיבה על כך אמש: "התנהגותו של בוז'י במינכן היא חציה חסרת אחריות של הקווים האדומים. בשעה שראש הממשלה מבקש למנוע הסכם מסוכן בין המעצמות לבין איראן, בחר יו"ר האופוזיציה להחליש את עמדת ישראל בזירה הבינלאומית.

"טובת המדינה מחייבת שאת חילוקי הדעות בין השמאל לליכוד נלבן כאן, בבית, מול הבוחר הישראלי. במקום זאת בוז׳י מתבטל בפני לחצי הקהילה הבינלאומית ורץ למינכן משיקולים פוליטיים ואישיים על מנת להכפיש את ראש ממשלת ישראל תוך פגיעה באינטרס הלאומי והביטחוני".
לפיד נתניהו קונגרס הליגה נגד השמצה ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד