כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
13 מצלמות שונות

זו היצרנית הישראלית שתשתף פעולה עם פולקסווגן

החברה הישראלית חתמה על הסכם שבמסגרתו מובלאיי תספק מערכת נהיגה עצמאית לגרסה מיוחדת של הרכב החשמלי הגדול של פולקסווגן - ה "איי די באזז"

זו היצרנית הישראלית שתשתף פעולה עם פולקסווגן
וואן אוטונומי של VW. עם טכנולוגיה ישראלית שתייתר את הדרייברים צילום: VW

הנהיגה האוטונומית מתקרבת (מה יעשו הדרייברים?) והידע שיאפשר זאת יהיה ישראלי. חטיבת הרכב המסחרי של יצרנית הרכב הגרמנית פולקסווגן מודיעה על שיתוף פעולה עם מובילאיי הירושלמית לפיתוח של מערכות נהיגה אוטונומיות. כיום יש בעולם חמש רמות של יכולת נהיגה אוטונומית: החל ברמה הבסיסית, רמה 1, בה הנהג עדיין שולט ברכב ביד רמה - וכלה ברמה 5 בה הנהג יכול לא להסתכל אפילו על מה שמתרחש בכביש.

לפי הודעתה הרשמית של פולקסווגן, החברה הישראלית חתמה על הסכם שבמסגרתו מובלאיי תספק מערכת נהיגה עצמאית לגרסה מיוחדת של הרכב החשמלי הגדול של פולקסווגן- ה "איי די באזז".

לפי פולקסווגן המערכת של מובילאיי תאפשר לחשמלית של פולקסווגן יכולות נהיגה אוטונומית ברמה 4, כלומר רמה אחת מתחת לרמה הגבוהה ביותר. לפי פולקסווגן, המערכת שמובילאיי תספק כוללת צמד מחשבים ו-13 מצלמות שונות, תשע יחידות רדאר לייזר מסוג "ליידאר" וחמש יחידות רדאר נוספות שמאפשרות קבלת "תמונה" של 360 מעלות של המתרחש סביב הרכב.

בנוסף, לרכב יהיה גם חיבור לרכבים אוטונומיים סביבו כך שהוא יוכל לחלוק איתם מידע על מה שמתרחש סביבו.

לצד חטיבת הרכב המסחרי של פולקסווגן, גם חטיבות היוקרה של היצרנית, כלומר בנטלי, פורשה ולמבורגיני הודיעו כי יטמיעו במכוניות שלהן את מערכות הנהיגה של מובילאיי שנקראות "סופר וויז'ן" ו"שופר".

 

פולסווגן מובילאיי בנטלי פורשה למבורגיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד