כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ארונו יגיע לארץ

אבל כבד בעולם התורה: הגאון רבי אליהו ציון סופר זצ"ל ראש ישיבת רכסים

הגאון רבי אליהו ציון סופר זצ"ל ראש ישיבת רכסים ובעל ה'באר ציון' על הש"ס ולמעלה ממאה ספרים שהתמוטט בעת ביקורו בניו יורק השיב את נשמתו ליוצרה למגינת לב אלפי תלמידיו בארץ ובעולם בגיל 71 | 'בחדרי' עם פרקים מתולדות חייו 

אבל כבד בעולם התורה: הגאון רבי אליהו ציון סופר זצ"ל ראש ישיבת רכסים
הגאון רבי אליהו ציון סופר צילום: יעקב כהן

אבל כבד בעולם התורה: ראש ישיבת רכסים הגאון רבי אליהו ציון סופר זצ"ל מגדולי ראשי הישיבות הספרדיות בדורנו ובעל ה'באר ציון' ולמעלה ממאה ספרים, השיב את נשמתו ליוצרה בגיל 71 לאחר שהתמוטט בעת ביקורו בארה"ב. 

בשנים האחרונות נחלש ואף אושפז מספר פעמים במצב קשה מאוד ובחסדי שמים חזר לאיתנו ואף מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל הוסיף לו בזמנו את השם 'רפאל'.

במוצאי פורים האחרון, המריא ראש הישיבה לארה"ב לצורך חיזוק וביסוס הישיבה, שם מעד ונפל ולמגינת לב מצבו הלך והידרדר, עד שהבוקר השיב את נשמתו ליוצרה.

באדיבות המצלםבהוצאת הספר שערי ציון בישיבת רכסיםצילום: באדיבות המצלם

הרב סופר זצ"ל נולד בג' חשוון תשי"ג לאביו רבי יצחק שלום סופר זצ"ל ולאמו מרת שולמית ע"ה. היה נינו של בעל ה'כף החיים', רבינו יעקב חיים סופר זצ"ל ונינו של המקובל הרב יעקב מונסא זצ"ל מדמשק, שהיה מחכמי ומקובלי ירושלים.

בבחרותו למד בישיבות קול תורה וכן בישיבת חברון, שם התחבב על רבותיו ראשי הישיבה ויגע בתורה. בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו מרת חדוה שמחה שתחי' לבית משפחת עובד.

לאחר נישואיו דבק בדודו הגאון רבי יהודה צדקה זצ"ל ראש ישיבת 'פורת יוסף' וראש הישיבה בחכם בן ציון אבא שאול זצ"ל. כמו כן חבש את ספסלי ישיבת תפרח וכן את ישיבת 'אהבת שלום'. בשנת תשל"ו נטל חלק בייסוד ישיבת בית בנימין, בסטמפורד קונטיקט, בארה"ב. 

במהלך חייו חיבר למעלה ממאה ספרים בנגלה ובנסתר. הרב סופר התייחד בשילוב נדיר המתבטא בגדלותו בנסתר וכוחו גדול גם כן בפסק, ספרו העיקרי על הש"ס נקרא 'באר ציון' כאשר לצד זה חיבר גם כן את סדרת הספרים 'שיעורי ציון' על סדר המסכתות, כמו כן חיבר את סדרת הספרים 'ציון אליהו' על ספרא דצניעותא ועוד ספרים רבים.

בשנים עברו כיהן הרב סופר כדיין בביה"ד של מרן הגר"נ קרליץ זצ"ל, כשלצד זה חיבר את הספרים 'שערי ציון' ו'ציון במשפט', בהם מפורטים פסקי דין והמסתעף מהם. לאחר מכן כיהן כדיין משנה בביה"ד 'אהבת שלום', כל זה לצד היותו ראש ישיבה ומסירת שיעורים לעיתים תכופות בתורת הקבלה.

הרב סופר זצ"ל היה ממייסדי ישיבת 'יקירי ירושלים' וישיבת 'באר יצחק' טלז סטון שם כיהן בישיבה והרביץ תורה ויראה. 

בשנת תשס"א ייסד את ישיבת רכסים, 'קול אליהו' שבראשה עמד וזכה והעמיד אלפי תלמידים. מדובר בישיבה הספרדית הגדולה ביותר כיום בעולם התורה.

זכה ראש הישיבה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות, חתנים וצאצאים מרביצי תורה ויראה.

ארונו של ראש הישיבה זצ"ל יוטס הלילה לישראל ומסע הלוויה מחר (שלישי) בשעה 10:00 בבוקר בישיבה ברכסים, ובשעה 14:00 מביתו ברחוב ארזי הבירה 50 בירושלים. ראש הישיבה ייטמן בהר הזיתים ליד סבו ה'כף החיים' זצ"ל.

וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'.

באדיבות המצלםבהקפות שניותצילום: באדיבות המצלם

הרב אליהו ציון סופר ישיבת רכסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד