כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
שימו לב

מנקים לפסח? אלו הפעולות שעלולות לסכן את ילדכם

לקראת חג הפסח קורא הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה לציבור להשתמש בזהירות בחומרי ניקוי, חומרים להצתת פחמים, צבעים ולכות, ולהרחיקם מהישג ידם של ילדים | על פי נתוני ארגון "בטרם", כל שנה מתרחשים עשרות מקרים שהצריכו טיפול רפואי בעקבות חשיפה של ילדים לחומרי ניקוי וחומרים מסוכנים

מנקים לפסח? אלו הפעולות שעלולות לסכן את ילדכם
ניקיון, אילוסטרציה צילום: freepik

לקראת חג הפסח מינהל התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה מזכיר כי יש להקפיד על כללי הבטיחות ולנהוג במשנה הזהירות בכל הנוגע לשימוש בחומרי ניקוי, חומרי הצתה לפחמים/עץ, צבעים ולכות וחומרים מסוכנים אחרים, ולהקפיד על הרחקתם של חומרים אלו מהישג ידם של ילדים.

ע"פ נתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, כל שנה מתרחשים עשרות מקרים שבהם נדרש טיפול רפואי בעקבות חשיפת ילדים לחומרי ניקוי וחומרים מסוכנים. מדובר, בין היתר, בבליעה של אבקות כביסה בצורת טבליות או קפסולות, שתיית חומרי ניקוי שהועברו למיכל אחר שלא מיועד לכך, וכן שפיכה והשפרצה של חומרי ניקוי אשר פקק האריזה שלהם לא היה סגור כנדרש לאחר שימוש.   

כאמור, יש להקפיד על הרחקת חומרי ניקוי וחומרים מסוכנים מהישג ידם של ילדים, אין להעביר חומרי ניקוי וחומרים מסוכנים לכלי אחסון אחר מלבד אריזתם המקורית, ואין לבצע ערבוב של חומר ניקוי עם חומרים אחרים!

כמו כן, יש להקפיד על הוראות שימוש ואחסנה בהתאם לכתוב על גבי האריזה בדגש על אופן סגירת אריזה קשת פתיחה לילדים לאחר שימוש.

חשוב להדגיש: חומרי ניקוי המשמשים לניקוי וחיטוי משטחים, מכילים תרכובות של כימיקלים שונים, אשר עלולים לפגוע בבריאות ובסביבה, והם עלולים להזיק לדרכי הנשימה בשאיפת אדים ולהזיק לעור ולעיניים בעקבות מגע איתם. לאור הסכנות שבשימוש בהם, חומרי הניקוי הנמכרים בשוק הישראלי, בין שהם מיוצרים בארץ ובין שהם מיובאים, חייבים להתאים לדרישות התקנים הישראליים הרשמים המתייחסים לריכוז הרכיבים המסוכנים, איסור על שימוש בכימיקלים מסוימים או הגבלת כמותם במוצר הנמכר, דרישה לאריזות קשות פתיחה לילדים במקרה הצורך, וסימון הסכנות הטמונות במוצר וכיצד יש לטפל במקרה של פגיעה. 

כיצד ניתן להימנע מקניית מוצרים שאינם תקניים?

1. יש לבדוק את האריזה של המוצר: האריזה צריכה להיות אטומה וחזקה, ובמקרים מיוחדים, כאשר מדובר בחומרים מסוכנים, האריזה תהיה מצוידת במנגנון סגירה מסוג אריזה קשת-פתיחה לילדים. 

2. יש לוודא כי קיים סימון בעברית על גבי האריזה של חומרי הניקוי וחומרים כימיים אחרים לשימוש ביתי. הסימון יכלול את הפרטים הבאים: 

• שם היצרן/יבואן, מספר הטלפון שלו וכתובת המלאה

• כמות החומר ביחידות מסה למוצקים או ביחידות נפח לנוזלים ולגזים;

• מנת הייצור או תאריך הייצור, או תאריך אחרון לשימוש (במקרים רלוונטיים);

• הוראות שימוש והוראות אחסון;

• הוראות בטיחות והוראות עזרה ראשונה.

3. כל הסימונים הנ"ל על גבי האריזה חייבים להיות בשפה העברית, ברורים לקריאה ועמידים לשפשוף ולמחיקה.

4. אם קיים חשד כי חומר ניקוי או חומר מסוכן אחר אינו עומד בדרישות התקינה, יש להפסיק השימוש בו, לאחסנו במקום בטוח, וכן ליידע את מינהל התקינה.

פסח ניקוי ניקיון סכנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד