כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

תחרות הצפרים של השנה: נדידה מרשימה של עופות דורסים

במסגרת תחרות "אלופי הנדידה 2024", של החברה להגנת הטבע והארגון הבינלאומי, בירדלייף, שמתקיימת היום, בנגב הדרומי, בערבה הדרומית ובמרחב אילת, מדווחים הבוקר צפרים המשתתפים בתחרות, על נדידה מרשימה, של מאות רבות של עופות דורסים, בהרי אילת ובייחוד בהר שלמה

תחרות הצפרים של השנה: נדידה מרשימה של עופות דורסים
העופטת הדורסים שנצפו צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע

אתמול בחצות, בפעם ה –11 בישראל התחילה תחרות "אלופי הנדידה 2024", כ-110 צפרים וצפריות, מקצועיים, לצד חובבים, ותיקים וצעירים, בהם גם בני נוער וילדים, מ – 24 קבוצות שונות, החלו להתחרות ביניהם, מי יזהה יותר מינים של ציפורים, בשטח נתון - בנגב הדרומי, בערבה הדרומית ובמרחב אילת, במשך 24 שעות, מחצות, לחצות.

התחרות נערכה לראשונה בשנת 2014 ומאז היא מתקיימת מדי שנה וצוברת פופולריות בקרב צפרים מקצועיים וחובבים, מישראל ומהעולם. בכל שנות קיומה, היא נערכה בשטח, מלבד בשנת 2020, שבה הייתה וירטואלית, בשל מגפת הקורונה.

התחרות התחילה אמש בחצות הלילה שבין ראשון לשני ומסתיימת היום, שטח התחרות מעט צומצם השנה, מתוך מטרה להפוך את התחרות לירוקה יותר (פחות נסועה בכלי רכב), והוא כולל את הערבה הדרומית, את הנגב הדרומי, הרי אילת ומרחב העיר אילת, כולל חבל אילות.

דב גרינבלט, החברה להגנת הטבעעוף דורס שנצפהצילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע

במסגרת התחרות מדווחים הבוקר (שני) צפרים המשתתפים בתחרות, על נדידה מרשימה, של מאות רבות של עופות דורסים, בהרי אילת ובייחוד בהר שלמה.

בין המינים שחלפו הבוקר מעל הרי אילת - עקבים מזרחיים, עיטי ערבות, חיוואיים, דיות, עיטי שמש ועוד.

צפרי החברה להגנת הטבע, מסבירים כי העופות הדורסים, נודדים בימים אלה מאפריקה, דרך ישראל, לאירופה ואסיה.

עוף דורס נדידת עופות דורסים תחרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד