כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אל תשליכני

תבע את אחיו, שלקחו מיליונים של כספי עיזבון מאחורי גבו

שכיח למצוא מקרים בהם הורים מתבגרים נעזרים בילדיהם בניהול החיים השוטפים. במקרים מסוימים הילדים, שצורפו לניהול חשבונות הבנק, מנצלים את המצב לרעה ולוקחים כספים לעצמם. מה שפוגע ומפחית את העיזבון. עו"ד רן רייכמן, מומחה לדיני צוואות וירושות, מסביר כיצד להגן על חשבונות הבנק שלא ירוקנו, והעיזבון יישמר

תבע את אחיו, שלקחו מיליונים של כספי עיזבון מאחורי גבו
צוואה צילום: שאטרסטוק

עם השנים יכולת התפקוד של הורים יורדת והם זקוקים לעזרה, כולל ניהול חשבונות הבנק והכספים. הם סומכים על הילדים ולא "מחזיקים ראש", לא בודקים מה נעשה עם כספם. התלות בילדים גוברת במידה ואחד מההורים הולך לעולמו, ההורה שנותר בחיים זקוק לעזרה נוספת, ובמצב כזה, לעתים, הוא מאבד שליטה על הנעשה עם כספיו. במקרים מסוימים הילדים, שצורפו לניהול חשבונות הבנק, מנצלים את המצב לרעה ולוקחים כספים לעצמם. מה שפוגע ומפחית את העיזבון.

לסיוע בנושאי ירושות וצוואות פנו לעו"ד רן רייכמן>>> או חייגו: 072-395-2830 

עו"ד רייכמן צילום: יח"צ


בנושא זה הגיע מקרה לבית המשפט. אח תבע את שני אחיו, בטענה שניצלו את הגישה שלהם לחשבונות הבנק של האם ומשכו מהם מיליונים. התובע טען שלאחר פטירת האב עזרו אחיו לאמו להתנהל עם הכספים. האם הייתה עקרת בית, אישה שסבלה בריאותית, והיו חסרים לה הידע והיכולת לנהל את ענייניה בעצמה, ושני בניה, אחיו, עזרו לה.  הם ניצלו את הגישה שלהם לחשבונות הבנק ואת מצבה של אימם ובמשך השנים משכו מהבנק מיליונים. 

לאחר פטירת האם גילה התובע שאחיו הוציאו מילונים מחשבון הוריהם ולא השאירו לו מהעיזבון. על רקע האמור ביקש להשלים לו את ההפרש המגיע לו מתוקף ירושת הוריו. לעומתו טענו אחיו כי החישוב שלו שגוי. לשיטתם, חצי מהרכוש שהוריש האב היה שייך גם לאם, מכוח הלכת השיתוף. כך שבפועל, כל אחד מהם ירש מהאב רק שמינית מהרכוש (ולא רבע), והאם 5/8. הם הוסיפו כי האם הייתה רשאית לעשות עם החלק שלה כרצונה, כולל לתת אותו להם.

כיצד תבטיחו כי כספים שהיו בחשבונות ההורים ישמרו והחשבונות לא ירוקנו ?! דרך אחת היא למנות, לאחר פטירת ההורה, מנהל לעיזבון, שינהל את חשבון ההורים. דרך נוספת היא למנות אפוטרופוס חיצוני להורה,  עוד בחייו של ההורה. האפוטרופוס יוכל לפקח אחר הפעילות הנעשית בחשבון ולוודא כי הילדים האחרים לא יוכלו להשתלט עליו.

לפרטים נוספים פנו לעורך דין רן רייכמן>>> 
או חייגו: 072-395-2830

עו"ד רייכמן ירושות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד