כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
במעמד מרנן ורבנן

בחורי ישיבת 'חיי תורה' חגגו את מעמד הסיומים בהתרגשות עצומה

מעמד הסיומים של ישיבת 'חיי תורה' בביתר המתקיים אחת לשנה, לרוב בסוף זמן חורף, כאשר הבחורים מסיימים בזה אחר זה מסכתות שלמדו לאורך זמן אלול וזמן חורף אותו מפארים בכבוד גדולי ישראל. צפו בגלריה במעמד

בחורי ישיבת 'חיי תורה' חגגו את מעמד הסיומים בהתרגשות עצומה
מעמד הסיומים של ישיבת 'חיי תורה' צילום: באדיבות המצלם

בחורי ישיבת 'חיי תורה' חגגו את מעמד הסיומים השנתי בהתרגשות גדולה, כאשר את המזרח מפארים גדולי ישראל מרנן ורבנן זקני הדור האדמו"רים וגדולי התורה.

מעמד הסיומים של ישיבת 'חיי תורה' מתקיים אחת לשנה, לרוב בסוף זמן חורף, כאשר הבחורים מסיימים בזה אחר זה מסכתות שלמדו לאורך זמן אלול וזמן חורף. הבחורים הנרגשים מצפים בכיליון עיניים למעמד המרגש הנערך מדי שנה, אותו מפארים בכבוד גדולי ישראל.

את המעמד פתח המשגיח הגה"צ רבי בנימין פינקל שנשא דברים נרגשים על הזכות הגדולה של המסיימים, ועל הזכות הכפולה של כל אחד ואחד כאשר הוא גם מסיים בעצמו וגם משתתף במקביל בסיומים של חבריו, וכמה נחת רוח יש בכך לקב"ה. הוא בירך את הבחורים שיזכו לסיים עוד מסכתות וספרים אחרים, ושיזכו לבנות בתים נאמנים בישראל בסייעתא דשמיא.

לאחר מכן כיבד המנחה הרה"ג ר' מרדכי למברגר מרבני הישיבה את הראב"ד הגר"צ ברוורמן שהעלה על נס את חשיבותה של הישיבה הקדושה ישיבת חיי תורה אשר היא מפארי הישיבות בעיר התורה והחסידות בתיר עילית. לאחר נשא דברים רב קהילת סלונים בביתר עילית הגר"י ברזובסקי ששיבח אף הוא את תלמידי הישיבה אשר חן יראת אלוקים נסוך על פניהם תדיר. כן נשאו דברים רבני ביתר הגר"ש איצקוביץ והגרא"ש שטיגליץ חברי הבד"ץ של ביתר עילית שסיפרו אף על ההיכרות המעמיקה עם הישיבה, רבני ותלמידיה, אשר הם למופת לכל תושבי העיר.

לאחר מכן נשא דברים האדמו"ר מזוועהיל שבירך את התלמידים הנרגשים, ואיחל להם שפע ברכה והצלחה בלימודם ובעבודת השם, וכן שיזכו כל אחד ואחד לבנות את ביתו במהרה ולהמשיך לשקוד על דלתי התורה והחסידות.

בהתרגשות עצומה קיבלו הבחורים את האדמו"ר מרחמסטריווקא שהטריח את עצמו במיוחד לעיר על מנת לחלוק כבוד לבני התורה העמלים על תורתם. האדמו"ר יצא מגדרו ונשא מדברות קודשו על גודל מעלתם של עמלי תורה ועל חשיבות מסיימי המסכת, ולאחר מכן האריך בברכתו ברכת הקודש לכלל הבחורים שיזכו לעלות מעלה מעלה בתויר"ש.

המרא דאתרא הגר"ח וייס הפליג בדברי תורה וסיפר על היכרותו עם צוות הרבנים המיוחד של הישיבה, המהלך בדרכי נועם ואצילות המידות על כל הבחורים לחנכם לתורה ויראת שמיים, רבם של חסידי ערלוי בבית עילית הרה"צ רבי יעקב סופר שיבח אף הוא את דרכה החינוכית של הישיבה.

משא מרכזי ומיוחד זכו בני הישיבה עם באו כבוד של הגאון רבי מיכל זילבר אשר הפליג בדבריו בבלילת התורה הקדושה כולה וציין את המקומות בבבלי ובירושלמי שמדברים על הזכות העצומה של לומדי התורה ומסיימיה. לאחר מכן בירך את הבחורים מעוצם ליבו הטהור, כאשר דמעה של התרגשות בעיניו הקדושות.

בקשב רב האזינו הבחורים למשאו של ראש הישיבה הגאון רבי יעקב הולצמן שתיאר את העמל והיגיעה שמשקיעים תלמידי הישיבה דבר יום ביומו, בסדרי הישיבה, הן בלימוד העיון הן בסדרי ההלכה שמתקיימים בישיבה,  ובפרט אלו שזכו לסיים מסכת מתוך יגיעה עצומה, והפליא את צוות הישיבה שמשקיעים את כל כוחם בתלמידי הישיבה,

בנו של האדמו"ר מדושינסקיא הרה"צ רבי אהרן שמואל דושינסקיא ראש ישיבת דושינסקיא נשא דברים בשליחות אביו אודות מעלת המסיימים, וכן העביר את ברכת אביו האדמו"ר לבחורי הישיבה ורבניה. כן השתתפו במעמד גם בניו של האדמו"ר מלוצק בשליחות אביהם.

ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין נשא נאום מיוחד על הזכות שלו כראש עיר שיש ישיבה כזו בתחומי אחריותו. ועל האור הגדול שמביאה ישיבת חיי תורה לביתר עילית כולה. כן השתתף ראש הרשימה החסידית בעיר גדליה אייזנשטיין.

בברהמ"ז על הכוס נתכבד הרה"צ ר' יצחק יהודה טווערסקי מנהלה הרוחני של הישיבה, ובכך ננעל המעמד ההוד תוך שהוא מותיר רושם עז על כלל תלמידי הישיבה.

חיי תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד