כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אפס בירוקרטיה

מתכננים לקנות מוצרי חשמל? כדאי לכם להמתין: המחירים יורדים בקרוב

בקרוב מוצרי החשמל מאירופה יעלו פחות ויכנסו לישראל עם אפס בירוקרטיה | הרפורמה עוסקת במוצרי חשמל הנמצאים בכל בית בישראל, ביניהם מקררים, מכונות כביסה, טלוויזיות, מדיחי כלים, מייבשי כביסה ועוד

מתכננים לקנות מוצרי חשמל? כדאי לכם להמתין: המחירים יורדים בקרוב
חנות מוצרי חשמל צילום: Canva

צעד נוסף וחשוב שמקדם משרד האנרגיה והתשתיות במסגרת הרפורמה שהוא מוביל בייבוא מוצרי חשמל לישראל: במטרה להילחם ביוקר המחיה, להוריד את מחירי מכשירי החשמל ולהגביר את התחרות בשוק הנאמד בכ-10 מיליארד ש״ח בשנה, מעלה המשרד היום לאישור ועדת שרים לענייני חקיקה תיקון לחוק "מקורות אנרגיה". התיקון כולל הקלות משמעותיות נוספות ליבואנים של מכשירי חשמל, דבר שיוזיל ויקל על תהליך ייבוא המוצרים ובכך יביא לירידה במחירים ולגידול בתחרות ובמגוון המוצרים.

עם תיקון החוק ניתן יהיה לייבא לישראל באופן חופשי ומלא את כל מכשירי החשמל המשווקים באירופה. ייבוא זה יתקיים ללא ביורוקרטיה או רגולציה מיותרת. צעד זה יקל במיוחד על היבואנים המקבילים שהתקשו עד עכשיו להשיג מסמכים רשמיים המעידים כי המוצרים עומדים ברגולציה האירופית.

עם השלמת הליך החקיקה בחודשים הקרובים תיכנס הרפורמה לתוקף. הרפורמה עוסקת במוצרי חשמל הנמצאים בכל בית בישראל, ביניהם מקררים, מכונות כביסה, טלוויזיות, מדיחי כלים, מייבשי כביסה ועוד. 

חשוב להדגיש, כי במטרה להבטיח כי היבואנים עומדים בדרישות החוק ומספקים לצרכנים הישראלים מכשירים איכותיים עם יעילות אנרגטית גבוהה כמקובל באירופה, במקביל להקלות הרגולטוריות, משרד האנרגיה והתשתיות יגביר את האכיפה בקרב היבואנים ובשווקים באמצעות החטיבה לאנרגיה מקיימת במשרד. 

הוזלה חשמל חנות צרכנים מחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד