י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
שלח מכתב תמיכה

הרצוג לזלנסקי: "מגנים בחריפות את הרג החפים מפשע"

שגריר אוקראינה בישראל: "כשהחיילים האוקראינים שחררו את העיר לאחר כמעט חודש של כיבוש רוסי, הם מצאו גופות של גברים, נשים וילדים ברחובות". הנשיא הרצוג שלח מכתב לנשיא אוקראינה: "הרשה לי להביע את אהדתי העמוקה אליך ולעם האוקראיני"

הרצוג לזלנסקי: "מגנים בחריפות את הרג החפים מפשע"
ולודימיר זלנסקי צילום: דוברות נשיא אוקראינה

במלאת שנתיים לשחרור העיר בוצ'ה, הנשיא הרצוג במכתב לנשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי מדבר על שותפות גורל בין העם האוקראיני והישראלי.

במכתב הנשיא כותב: "אנא הרשה לי להביע את אהדתי העמוקה אליך ולעם האוקראיני בזמן שאתה מציין את יום השנה השני לזוועות בבוצ'ה. התמונות והעדויות הנוראיות מהתקיפה האכזרית הזו נשארות צרובות בזיכרונותינו הקולקטיביים. למרות שכל אובדן חיים הוא טרגי, העובדה שכל כך הרבה אזרחים חפים מפשע נשים, ילדים וקשישים היו בין הקורבנות הופכת את מותם לשובר לב במיוחד".

עוד כתב: "בעודנו מצהירים על הזדהותנו עם תושבי אוקראינה, אנו מגנים בחריפות את הרג חפים
מפשע והרס מכוון של תשתיות אזרחיות. כהוכחה לגינוי החד משמעי שלנו לאירוע הטרגי הזה, ישראל תמכה בהחלטת העצרת הכללית של האו"ם 11/7 מפברואר 2023. אנו אבלים איתכם על כל החיים שאבדו, וחולקים את תנחומינו העמוקים עם משפחות הקורבנות. ישראל תומכת בשלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה, ואנו עומדים איתך ועם העם האוקראיני במרדף אחר שלום וביטחון. אוקראינה היא ידידה חשובה של מדינת ישראל, ואנו נמשיך לעשות מאמצים לקדם את השותפות הגוברת בין שתי העמים שלנו".

הרצוג המשיך: "הנסיעה הרשמית הראשונה שלי כנשיא ישראל הייתה לאוקראינה. היה לי הכבוד לעמוד לצידך בזמן שהנצחנו את מרכז הזיכרון לשואה בבאבי יאר. זה היה ביקור מרגש, כזה שחשבתי עליו לעתים קרובות במהלך השנים האחרונות. למרבה הצער, המציאות ששתי האומות שלנו הכירו - רק לפני כמה שנים קצרות, התנפצה מיסודה. ובכל זאת, אפילו כשאנו מתמודדים עם האלימות שפוקדת את עמינו, כוח החיים דוחף אותנו קדימה, עם תקוות ושאיפות ליום בהיר יותר. שוב, בבקשה הרשה לי להביע את צערי ועצבותי על פעולות האיבה המתמשכות. אנו שולחים את תנחומינו הכנים לכם, לתושבי אוקראינה ולמשפחות כל הפצועים וההרוגים".

יבגן קורניצ'וק, שגריר אוקראינה בישראל התייחס לאכזריות הרוסים: "כשהחיילים האוקראינים שחררו את העיר לאחר כמעט חודש של כיבוש רוסי, הם מצאו גופות של גברים, נשים וילדים ברחובות, בחצרות ובבתים וקברי אחים.  ראה עדויות לעינויים, כל המשפחות נהרגו באכזריות. יותר מ-1,400 אזרחים נהרגו, כולל 37 ילדים, 175 אנשים נמצאו בקברי אחים. זוועות דומות אירעו ב-7 באוקטובר על ידי חמאס. אני קורא לממשלת ישראל ולקהילה הבינלאומית להתאחד כדי למגר את ציר הרשע הכולל את רוסיה ואיראן, המשלבות כוחות הן נגד העם האוקראיני והן נגד ישראל. הם פועלים אותו הדבר, נשמעים אותו הדבר והם אותו הרוע שעלינו להתאחד נגדו".

מלחמת אוקראינה רוסיה מלחמת חרבות ברזל הנשיא זלנסקי הנשיא הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד