כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

אור ירוק החלה בפעילות למען חוסי אקי"ם לעצמאות בדרכים

תחת הכותרת "עצמאים בחיים ובדרכים", עמותת אור ירוק החלה בתכנית חדשה שמטרתה לסייע לחוסי אקי"ם והוסטלים נוספים להיות עצמאים בדרכים

אור ירוק החלה בפעילות למען חוסי אקי"ם לעצמאות בדרכים

בעמותת אור ירוק פועלים כ- 5,000 מתנדבים אשר פועלים בגני הילדים, בבתי הספר, בתיכונים, בצבא, במקומות עבודה ובמקומות רבים נוספים. לאחרונה החלו כמה ממתנדבים אלו לפעול גם למען חוסי אקי"ם והוסטלים נוספים באזורים שונים בארץ. מטרת הפרויקט החדש, הוא לסייע לצוותי המדריכים בהוסטלים להעניק לחוסים תמיכה בנושאי בטיחות בדרכים ולהגביר את עצמאותם בדרכים.

החוסים שמשתתפים בתכנית הם עצמאיים יחסית, חלקם אף עובדים, והם יוצאים ונכנסים להוסטל באופן חופשי. מאחר והצוות המטפל בהוסטל מתקשה לעקוב אחרי החוסים, לעתים הם נאלצים להישאר בבית. הכוונה היא שבזכות מתנדבי אור ירוק, יוכלו החוסים לצאת מההוסטל ללא חשש כי יפגעו בתאונת דרכים.

במהלך התכנית, מגיעים המתנדבים אחת לשבוע להוסטל ומלמדים את החוסים התנהגות דרך בסיסית. כך למשל, מלמדים המתנדבים איך ללכת במדרכה, מהו מעבר חצייה, איך להתמודד עם אופניים, קורקינטים, עגלות ילדים והפרעות נוספות בדרך, כיצד להשתמש בתחבורה הציבורית, משמעותם של תמרורים בסיסיים, איך ליצור קשר עין עם הנהג במעבר כביש ועוד. במהלך התכנית יוצאים המתנדבים עם החוסים לשטח ומלמדים אותם את הדברים בפועל, תוך הקניית הניסיון לו הם זקוקים.

עמותת "אור ירוק": "אנו מברכים את אקי"ם וההוסטלים הנוספים המשתתפים בתכנית על נכונותם להצטרף למאבק בתאונות הדרכים בישראל. באמצעות הגברת החינוך והמודעות לנושא הבטיחות בדרכים בקרב כלל תושבי ישראל, ניתן יהיה להפחית את מספר ההרוגים והפצועים בתאונות הדרכים".

אור ירוק תנועה רכב כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד