כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"היעדר תשתית עובדתית"

בג"ץ דחה על הסף עתירה להוצאת נתניהו לנבצרות

בג"ץ דחה על הסף עתירה נוספת להוצאת ראש הממשלה נתניהו לנבצרות, אותה הגישו בין היתר דן חלוץ ומשה בוגי יעלון. השופטים קבעו כי יז היעדר תשתית עובדתית מינימלית ביחס "לסעדים רבי המשקל שמבוקשים בעתירה"

בג"ץ דחה על הסף עתירה להוצאת נתניהו לנבצרות
ראש הממשלה נתניהו במסיבת עיתונאים צילום: לע"מ

בג"ץ דחה על הסף עתירה להוצאת ראש הממשלה בנימין נתניהו לנבצרות. העתירה הוגשה על ידי 18 עותרים ביניהם הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ ושר הבטחון לשעבר משה בוגי יעלון. 

העותרים טענו כי "הסדר ניגוד העניינים שנערך בהקשר זה, ולפיו יימנע ראש הממשלה מלעסוק בכל עניין שיש לו זיקה מהותית למשפט או לאשר נדון בו, מופר על ידי ראש הממשלה נתניהו באופן מתמשך במסגרת נסיונותיו לשינוי מהותי של שיטת המשטר הישראלית – ניסיונות אשר לא פסקו, גם בחודשים האחרונים". 

השופטים עופר גרוסקופף, נועם סולברג, וחלאד כבוב ציינו כי יש היעדר תשתית עובדתית מינימלית, ביחס "לסעדים רבי המשקל שמבוקשים בעתירה", כך לפי "ווינט". 

גרוסקופף כתב: "קיים קושי ניכר במצב שבו מתנהל הליך פלילי נגד ראש ממשלה מכהן. ואולם, באותה נשימה הובהר כי הדין אינו קובע שעצם ניהולו של ההליך הפלילי נגד ראש הממשלה נתניהו מונע ממנו מלהמשיך בתפקידו, וכי קיים ספק אם מבחינה משפטית המסגרת הנכונה לטיפול בקושי האמור הוא הסדר הנבצרות שבחוק". 

"בעניין השפעתו של מצב המלחמה בו מצויה מדינת ישראל על קצב ניהולו של המשפט הפלילי של ראש הממשלה נתניהו, זו נגועה בספקולטיביות וכוללניות אשר אינן מאפשרות בניית בסיס עובדתי נאות לסעדים אותם מבקשים העותרים", נכתב.

בג"ץ נבצרות בנימין נתניהו עופר גרוסקופף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד