כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
כל השערים פתוחים

פוסק הדור לרבי שלום בער: "שערי ברכות נתונים בידך" | וידאו נדיר

תיעוד דרמטי ממעונו של פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שאמר לראש הישיבה הגאון רבי שלום בער סורוצקין: "אתה לא צריך שום ברכה, אם אתה מברך לא צריך יותר, יש לכם את כל השערים פתוחים, הברכה שלכם אין למעלה ממנו" •  צפו בתיעוד

פוסק הדור לרבי שלום בער: "שערי ברכות נתונים בידך" | וידאו נדיר
הגרש"ב סורוצקין אצל פוסק הדור צילום: באדיבות המצלם

אירוע דרמטי של ממש התרחש בשבוע האחרון ברחוב קצנלבוגן בירושלים במעונו של פוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך כאשר ראש הישיבה הגאון רבי שלום בער סורוצקין ראש ישיבת "עטרת שלמה" עלה למעונו לבקש ברכה דחופה לאחד מנגידי הישיבה השרוי במצב קשה וצריך ברכה קריטית. 

פוסק הדור תמה "בשביל מה הגעת לפה? זה ביטול תורה לבקש ברכה, אתה לא צריך שום ברכה, אם אתה מברך לא צריך יותר" פוסק הדור סירב להיענות להפצרותיו של ראש הישיבה והבהיר לו נחרצות שהוא לא צריך לבקש שום ברכות משום שהוא יכול לברך בעצמו.

צפו בתיעוד המלא וההיסטורי מתוך מעון קדשו של פוסק הדור.

במשך דקות ארוכות המשיך ראש הישיבה הגרש"ב סורוצקין לבקש ולהחתנן שפוסק הדור יברך, אך הרב שטרנבוך רק הוסיף ושיבח את הזכויות האדירות שיש לר' שלום בער סורוצקין ואמר בכל תוקף שעם הזכויות האלו כל שערי הברכות בשמים נתונים בידיו של הגרש"ב והוא אינו צריך שום ברכה מאף אחד אחר.

פוסק הדור המשיך ואמר: "יש לי כמה נכדים אצלכם בישיבה וכמה חתנים בכוללים. רוב חכמתו בא ממכם. יש לכם זכות אגיוועלדיגע זכות" פוסק הדור התעקש והמשיך להתעקש, "אם אתה מברך לא צריך יותר, יש לכם את כל השערים פתוחים, אתם צריכים לתת את הברכה".

לאחמ"כ הוסיף פוסק הדור מילים דרמטיות ואמר לראש הישיבה בתוקף: "יותר מהברכות שלכם אי אפשר, הברכה שלכם אין למעלה ממנו".

לאחר הפצרות רבות אמר פוסק הדור לראש הישיבה כי הוא מוכן שראש הישיבה יברך בכוח הברכה שלו והוא יענה אמן על הברכה, וכך הווה. 

הנוכחים במקום הוכו בתדהמה של ממש, בני ביתו של הגר"מ שטרנבוך העידו שמעולם לא שמעו את פוסק הדור מדבר דברים כאלו בפיו הקדוש, וכידוע שמרן פוסק הדור מודד כל מילה היוצאת מפיו ולא מוציא מילים מיותרות.

בני ביתו של פוסק הדור העידו שמעולם לא אמר מרן על אף אדם שכח הברכה נתון בידיו, ובוודאי לא בנוסח דרמטי ותקיף כל כך.

הרב משה שטרנבוך הרב שלום בער סורוצקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד