כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ליברמן יעתור לבג"ץ: רוצה לחלק 'שרלי הבדו'

ישראל ביתנו תעתור לבית המשפט העליון נגד החלטת השופט סלים ג'ובראן לאסור עליה את חלוקת הגליון ההומוריסטי

ליברמן. צלם:פלאש 90
ליברמן. צלם:פלאש 90

יו"ר "ישראל ביתנו", שר החוץ אביגדור ליברמן, יגיש מחר (ב) לבית המשפט העליון את עתירת המפלגה נגד איסור חלוקת המגזין "שארלי הבדו" בישראל.

כזכור, יו״ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג׳ובראן, הוציא בשבוע שעבר צו מניעה המונע הפצת גליון מיוחד של העיתון ״שרלי הבדו״ בתוך עטיפה שעליה נכתב: ״אחמד טיבי לא רוצה שתראו את זה. אחמד טיבי גם לא מכיר בישראל, אנחנו כן. ניירות לא הורגים, טרור כן. תכליס ליברמן. ישראל ביתנו״.

הצו ניתן לבקשת ח״כ אחמד טיבי נגד רשימת ״ישראל ביתנו״, ח״כ אביגדור ליברמן.

בישראל ביתנו הגיבו להחלטת ועדת הבחירות: ״ישראל ביתנו״ תעתור לבג״צ בבקשה לשנות את החלטת ועדת הבחירות ולאפשר לחברי ״ישראל ביתנו״ לחלק לציבור את המהדורה המיוחדת של המגזין הצרפתי ״שארלי הבדו״, שעל שערו קריקטורה של הנביא מוחמד.

״ישראל ביתנו״ סבורה כי גם אם הטיעון לפסילה הוא פרוצדוראלי, החלטת ועדת הבחירות מהווה למעשה כניעה לטרור, לאיומים של המפלגות הערביות ומהווה פגיעה קשה בחופש הביטוי. לאור האיומים שהושמעו מצד הח״כים הערבים על הסכנה שתהיה לשלום הציבור בעקבות חלוקת העיתון, ההחלטה הזו מעבירה מסר רע מאד שמשדר כי ניתן להלך אימים ולהכניע את הדמוקרטיה הישראלית. אנו לא מסכימים לכך ומצפים שבג״צ יקבע שבמדינה היהודית יש חופש ביטוי גם ליהודים.
ליברמן בויאן אחמד טיבי טיעון שרלי הבדו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד