כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
דנו במלחמה בעזה

הניו יורק טיימס מפי מקורות ישראלים: ישראל עומדת מאחורי התקיפה בדמשק

הניו יורק טיימס מדווח מפי מקורות ישראלים: ישראל עומדת מאחורי התקיפה בדמשק. המטרה: פגישה של ארגוני טרור פלסטינים עם בכירים ממשמרות המהפכה על המלחמה בעזה

הניו יורק טיימס מפי מקורות ישראלים: ישראל עומדת מאחורי התקיפה בדמשק
המפקד האיראני הבכיר זאהדי עם מפקד כוח קודס האיראני קאאני כשהאחרון ביקר בסוריה צילום: רשתות חברתיות ערביות

תקיפות אוויריות ישראליות הרסו בניין השייך לקונסוליה האיראנית בדמשק, וחיסלו מפקד בכיר בכוח קודס של משמרות המהפכה של איראן, כך דיווחו היום (שני) כלי תקשורת ממלכתיים באיראן.

הגנרל מוחמד רזא זאהרי חוסל בתקיפה, הוא פיקח על הפעולות הצבאיות החשאיות של איראן בסוריה ובלבנון, כך אמרו גורמים איראנים. הוא בין הבכירים ביותר של המפקדים האיראנים.

בעד ישראל הרשמית לא הגיבה על המתקפה, ארבעה פקידים ישראלים, שדיברו בעילום שם אישרו ל'ניו יורק טיימס' כי ישראל ביצעה את התקיפה.

שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדולהיאן, גינה בחריפות את התקיפה בהצהרה ואמר כי שוחח עם מקבילו הסורי על "התקפת המשטר הציוני על אגף הקונסוליה של שגרירות הרפובליקה האסלאמית בדמשק".

"נתניהו איבד את האיזון הנפשי שלו בגלל שהוא מתמודד עם תבוסה בעזה ולא השיג את המטרות השאפתניות של הציונים", אמר אמיר עבדולהיאן בהצהרה.

מקור איראני במשמרות המהפכה, אמר לעיתון כי בפגישה החשאית התאספו גורמי מודיעין איראניים וראשי ארגוני טרור פלסטינים כדי לדון במלחמה בעזה. בין הבכירים האיראנים היו מפקדים בכירים בכוח קודס ומנהיגי הג'יהאד האסלאמי.

גורמים ישראלים אמרו לעיתון כי הבניין בו התקיימה הפגישה אינו משרד דיפלומטי אלא מפקדת משמרות המהפכה, מה שהפך אותו למטרה צבאית ללא אותן הגנות כמו הקונסוליה עצמה.

משרד ההגנה של סוריה מסר כי התקיפות אירעו בסביבות השעה 17:00 שעון מקומי, כאשר מטוסי קרב ישראלים טסו לסוריה מרמת הגולן.

סוריה איראן מלחמת חרבות ברזל הג'יהאד האסלאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד