כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בן גביר תקף

התבטא בעבר בעד חמאס ולא ימונה לסגן ראש עיר

רג׳א זעתרא לא מונה לסגן ראש העיר חיפה - לאחר שבעבר התבטא בעד החמאס. השר בן גביר תקף לפני ההחלטה: "החלטת הציונות הדתית והליכוד להצטרף לקואליציה עימו חמורה ומטופשת"

התבטא בעבר בעד חמאס ולא ימונה לסגן ראש עיר
רג׳א זעאתרה צילום: מתוך שידורי כאן 11

רג׳א זעתרא לא מונה לסגן ראש העיר חיפה לאחר התבטאויותיו בעבר בעד החמאס. בעבר נשאל האם חמאס הוא ארגון טרור, ואמר כי "לא, כמובן שלא. חמאס הוא חלק לגיטימי מהעם הפלשתיני". 

לפי הדיווח של פרשן 'חדשות 12', עמית סגל, סיעת הציונות הדתית שהצטרפה לקואליציה בחיפה ובמסגרת זאת תמכה במינויו של רג׳א זעתרא לתפקיד סגן ראש העיר, חזרה בה.

סגל כתב: "מי שאמר שחמאס חלק לגיטימי מההנהגה הפלסטינית יישב בקואליציה עם האנשים של נתניהו וסמוטריץ? ידענו שחיפה אדומה, לא שהיא ירוקה".

לאחר הביקורת החריפה, ראש עיריית חיפה ביטל את מינויו של זעתרא לסגן ראש העיר, לאחר שתמך ב-BDS והגדיר את חמאס לגיטימי. אם חד״ש תסרב להחליפו היא תישאר באופוזיציה. להחלטה קדמה שיחה בין שר האוצר סמוטריץ שסיעתו חלק מהקואליציה המתהווה ובין ראש העיר.

גם הפעיל החברתי יוסף חדאד תקף בחשבון הטוויטר שלו את נסיון המינוי: "לא למדנו כלום! חברים תושבי העיר חיפה, רציתי שתדעו שאתמול מונה לכם סגן ראש עיר אנטי ישראלי, יו"ר חד"ש רג'א זעאתרה, אדם שמזהה עצמו כפלשתינייני וקורא לי ולצבי יחזקאלי דאעש, ולא מגנה את חמאס ולא קורא לו ארגון טרור!".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב לפני ההחלטה לבטל את המינוי: "אסור למנות את תומך חיזבאללה ו-BDS רג׳א זעאתרה לסגן ראש עיריית חיפה, מקומו בלבנון עם חבריו ולא בקואליציה של עיר במדינת ישראל. החלטת הציונות הדתית והליכוד להצטרף לקואליציה עימו חמורה ומטופשת - ראש עיריית חיפה צריך להתבייש בהחלטה הזו ולא לחגוג אותה".

רג׳א זעתרא מלחמת חרבות ברזל חמאס חיפה איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד