כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
7 הצביעו נגד

הכנסת אישרה סופית: מורשע בטרור לא יחזור לסביבת הנפגעים

24 חברי כנסת אישרו חוק חדש שמאפשר הטלת מגבלות על חזרתו של מורשע בטרור לסביבת נפגעי העבירה וזאת על רקע שחרורי מחבלים במסגרת עסקאות שכבר היו ועתידים להתבצע

הכנסת אישרה סופית: מורשע בטרור לא יחזור לסביבת הנפגעים
אילוסטרציה צילום: unsplash

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק מגבלות על חזרתו של מורשע במעשה טרור לסביבת נפגעי העבירה, התשפ"ד-2024 של חברת הכנסת לימור סון הר-מלך, אליה מוזגו הצעות של חברת הכנסת אתי עטייה, ושל חברי הכנסת אריאל קלנר, עודד פורר וקבוצת חברי כנסת. 24 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 7 מתנגדים.  

הצעת החוק קובעת זכאות לנפגע עבירה, ולקרוב משפחתו בגין עבירות מסוימות, להגיש בקשה לבית המשפט להטלת מגבלות על מקום המגורים, העבודה או מוסד הלימודים של מורשע בטרור. זאת, במטרה למנוע נזק נפשי שעלול להיגרם לנפגעים מעבירת טרור במצב בו יפגשו בפעיל הטרור שביצע את העבירה. בנוסף, קובעת הצעת החוק רשימת עבירות בגינן יהיה ניתן להגיש בקשה לבית המשפט, כל עוד נקבע כי אלו הן גם מעשה טרור. עוד מוצע כי ההצעה תחול גם על פעיל טרור ששוחרר ממאסרו בתקופה שמיום 7 באוקטובר 2023 ועד לכניסת החוק לתוקף. 

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "עם ריבוי של שחרורים של פעילי טרור מהכלא, בין אם כתוצאה מריצוי עונשם או כתוצאה מעסקאות ומחוות שונות כלפי הרשות הפלסטינית, אנו רואים שחרור של פעילי טרור, חלקם עם תעודות זהות כחולות, שחוזרים ליישוביהם השוכנים בקרבה לישובים של המשפחות שבהם פגעו, ואף בישובים או בערים עצמם ממש, וקיים סיכוי רב שמשפחת הקורבן או חלל האיבה תפגוש את פעיל הטרור בכל פינה במרחב הציבורי.  

באיזונים שיש לבצע בין הקושי שייגרם לפעיל הטרור המשוחרר, לבין תחושות הכאב הרב, הלב הדומע, היגון, הצער העצום באובדן בן משפחה, תחושות אשר ילוו את משפחות נפגעות פעולות טרור לעולמי עולמים, ולבין החשש להעצמת הכאב הנפשי הכרוך בחזרתו של פעיל הטרור לאזור המגורים של בני המשפחות, הרי יש לעשות את המינימום שנותר בחיבוק בני המשפחות, ולבכר את הרחקת פעיל הטרור מבני המשפחות". 
 

חוק חדש שחרור מחבלים נפגעי עבירה נפגעי טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד