כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ביקורת בעולם

ארבעה עובדי סיוע זרים נהרגו בשוגג בעזה. צה"ל מתחקר

עובדי ארגון "המטבח המרכזי העולמי", המסייע בחלוקת סיוע ומזון בעזה, נהרגו מתקיפה שיוחסה לישראל על רכבם בדיר אל-בלח, כולל אזרח בריטי, פולני, אוסטרלי ואחד שזהותו טרם ידועה. דובר צה"ל בתגובה: "צה"ל החל בתחקור מעמיק"

ארבעה עובדי סיוע זרים נהרגו בשוגג בעזה. צה"ל מתחקר
עובדי הארגון בעזה צילום: World Central Kitchen

ארבעה עובדי סיוע בינלאומיים מארגון הצדקה "המטבח המרכזי העולמי" (World Central Kitchen) והנהג הפלסטיני שלהם נהרגו בתקיפה על רכבם הלילה לאחר שעזרו להעביר מזון לצפון עזה שהגיע שעות קודם לכן בספינה.

חוסה אנדראס מנהל הארגון מסר: "איבדנו כמה מאחינו ואחיותינו בתקיפה אווירית של צה"ל בעזה. אנו שבורי לב ומתאבלים על המשפחות והחברים שלהם ועל כל משפחת WCK שלנו".

בצילומים נראו גופות חמשת ההרוגים בבית החולים אל-אקצא בדיר אל-בלח שבמרכז עזה. כמה מהם לבשו אפוד מגן עם הלוגו של ארגון הצדקה. ההרוגים הם מבריטניה, אוסטרליה ופולין ואחד שזהותו טרם ידועה.

ברשתות החברתיות התפרסמו תיעודים של דרכונים השייכים לכאורה להרוגים.

"אנו מודעים לדיווחים לפיהם חברי צוות "המטבח המרכזי העולמי" נהרגו בהתקפה של צה"ל בזמן שפעלו לחלק מזון וסיוע הומניטרי שלנו בעזה", פרסם הארגון ברשת X. "זו טרגדיה. עובדי סיוע הומניטרי ואזרחים לעולם לא צריכים להיות מטרה".

דוברת המועצה לביטחון לאומי האמריקנית אדריאן ווטסון הגיבה לדיווח: "ארה"ב שבורת לב ומאד מוטרדת מהתקרית. עובדים המעניקים עזרה הומניטרית חייבים להיות מוגנים. אנו קוראים לישראל לחקור במהירות את נסיבות המקרה".

שר החוץ האוסטרלי אישר כי אזרח אוסטרלי בשם לזוואמי פרנקום העובד בארגון הסיוע נהרג, ואמר כי אוסטרליה יצרה קשר עם ישראל בדרישה למצות את הדין עם האחראים. "זו טרגדיה אנושית שלא הייתה צריכה להתרחש, זה לחלוטין לא מקובל, ואוסטרליה דורשת אחריות מלאה". 

מדובר צה"ל נמסר: "בהמשך לדיווחים על האירוע הנוגע לעובדי ארגון WCK ברצועת עזה, צה"ל החל בתחקור מעמיק של האירוע על ידי הדרגים הבכירים ביותר, לשם הבנת כלל הנסיבות של התקרית.

בצה"ל עושים מאמצים רבים כדי לאפשר מעבר בטוח של סיוע הומניטרי, ועובדים בשיתוף פעולה ובתיאום מלא עם ארגון WCK במטרה לתמוך במאמציהם לספק מזון וסיוע הומניטרי לתושבי רצועת עזה".

מלחמת חרבות ברזל חמאס המטבח העולמי המרכזי אוסטרליה עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד