כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
גם לאוחנה

גלנט סירב לאדלשטיין וחברי ועדת חו"ב לבקר בעזה

הסירוב היה לביקור של חלק מחברי הוועדה המורחבת, במסגרת ועדת משנה חסויה לענייני מודיעין, כגוף שמפקח על משרד הביטחון. השר גלנט דחה גם בקשה דומה של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה

גלנט סירב לאדלשטיין וחברי ועדת חו"ב לבקר בעזה
שר הביטחון יואב גלנט ויו"ר ועדת חו"ב יולי אדלשטיין צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט סירב לבקשת יו"ר ועדת החוץ והביטחון יולי אדלשטיין לבקר בתוך רצועת עזה לצד מספר מצומצם של חברי הוועדה, כך דווח בישראל היום.

מדובר בבקשה לביקור של ועדת משנה לענייני מודיעין, ועדה חסויה המונה רק חמישה חברים מתוך ועדת החוץ והביטחון המורחבת. אדלשטיין, שעומד בראש הוועדה המורחבת, הוא גם יו"ר ועדת המשנה המצומצמת שבה חברים חמישה חברי כנסת, ובהם זאב אלקין, רם בן ברק, דני דנון וינון אזולאי.

תפקידה הרשמי של ועדת החוץ והביטחון הוא לפקח על מדיניות הממשלה בנושאי ביטחון, כמו גם על משרד הביטחון. ועדת המשנה לענייני מודיעין נחשבת ועדה חסויה ואקסקלוסיבית שחבריה חשופים לחומרים רגישים, בדומה לחברי הקבינט. גדעון סער, שהיה חבר בה בטרם הצטרף לממשלה, צפוי לשוב אליה ולהחליף את אלקין.

חברי כנסת בוועדת החוץ והביטחון התרעמו על סירובו של גלנט, ואמרו: "עיתונאים נכנסים בכל יומיים לעזה, אנחנו צריכים לראות מה קורה בשטח ולאתגר את המערכת. יש תחושה שמונעים מאיתנו לעשות את עבודתנו".

בד בבד, חברי הוועדה מספרים כי השר גלנט מזמין אותם לסקירות מבצעיות בקריה - אך לא עונה להם על כל השאלות הקשות. היום צפויים חברי ועדת החוץ והביטחון להגיע לקריה לסקירה כזו.

"המלחמה מתנהלת מהחדר הזה", כך אמר להם גלנט בדיונים, לדבריהם - עדות למשקל הכבד שהוא מייחס למשרדו ולצה"ל בניווט המערכה, אל מול המשקל שהוא מייחס למנגנונים האחרים בממשלה ובכנסת.

יצוין כי גלנט לא סירב רק לבקשת אדלשטיין - אלא גם ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה, שביקש להיכנס לרצועת עזה במסגרת ביקור של אישיות בינלאומית שהוא ליווה בארץ.

 

 

ועדת החוץ והביטחון יואב גלנט יולי אדלשטיין אמיר אוחנה עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד