כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בשנתיים האחרונות

גידול של 41% באנשים על הרצף האוטיסטי המקבלים שירות ממשרד הרווחה

עם תחילת שנת 2024 במינהל מוגבלויות מוכרים 30,876 אנשים המאובחנים באוטיזם. כשליש מתוך כלל המוכרים, מקבלים מענה וסיוע באמצעות שירותים אותם מפעיל המשרד. רובם משולבים במסגרות בקהילה - מעונות יום שיקומיים, מועדוני פנאי, תעסוקה וכדו'. השר מרגי: "יום המודעות לאוטיזם הינו תזכורת לחשיבות הרבה שיש בטיפול באנשים עם מוגבלות"

גידול של 41% באנשים על הרצף האוטיסטי המקבלים שירות ממשרד הרווחה
השר יעקב מרגי צילום: באדיבות המצלם

יום המודעות הבינלאומי לאוטיזם: עלייה של 41% במספר האנשים עם אוטיזם אשר מוכרים על ידי משרד הרווחה והביטחון החברתי בתוך שנתיים. כך עולה מנתונים שמפרסם המשרד לציון היום המודעות הבינלאומי לאוטיזם.

מהנתונים עולה כי ברבעון הראשון של שנת 2024, קיבלו שירותים מהמשרד 30,876 בני אדם עם אוטיזם. זאת לעומת 27,105 בשנת 2022 ו-22,231 בשנת 2021. יצוין כי ישנם אנשים המאובחנים עם אוטיזם ואינם צורכים שירותים ממשרד הרווחה.

מתוך מקבלי השירותים, 8,038, מנהלים חיים בקהילה בין אם זה במעון יום, מועדוניות ייעודיות, מרכזים קהילתיים, מרכזי תעסוקה ונופשונים. 2,303 נמצאים במערך השירותים החוץ ביתיים של משרד הרווחה ביניהם פנימיות, הוסטלים, במערך הדיור והדיור המוגן  ומשפחות אומנה. רוב האנשים המוכרים במינהל מקבלים שירותי תמיכה רגשית  ליווי וסיוע בהתאם לרצונם ובקשתם.

נתונים נוספים מראים כי יש רוב לגילאי 3-14 אשר נמצאים על הרצף ומקבלים שירותים (7609 בנים ו-1961 בנות) כאשר מכלל האנשים אשר מוכרים ברווחה הרוב המוחלט מתגוררים בתל אביב והמרכז והכי מעט בדרום הארץ. 

פינוי בחרבות ברזל

משרד הרווחה והביטחון החברתי פינה במהלך מלחמת חרבות ברזל כ-600 אנשים על הרצף האוטיסטי מ-14 מסגרות עבור אנשים עם מוגבלות. אלו פונו למסגרות רווחה חלופיות ברחבי הארץ או לאתרי המפונים בהנגשה מתאימה. כיום, כמעט חצי שנה מתחילת המלחמה, 7 המסגרות אשר נמצאות בדרום כבר קיבלו אישור לחזור למקומם הקבוע  בעוד ש-7 המסגרות מהצפון עדיין לא קיבלו אישור וזה ולמעשה הן עדיין מפונות.

שר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי אמר: "יום המודעות לאוטיזם הינו תזכורת לחשיבות הרבה שיש בטיפול באנשים עם מוגבלות והצורך לשלבם בחברה ובקהילה כשווים בין שווים. הטיפול באוכלוסייה זו נמצא בליבת העשייה של משרד הרווחה, המשרד מעמיד עבור אוכלוסייה זו מגוון רחב של דיור ושירותים בקהילה ואנו פועלים כל העת להרחיב זאת. בימים אלו אנו עמלים על יישום 'חוק שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלות' שיהפוך את ישראל לאחת המדינות המובילות בשילוב אנשים עם מוגבלות בקהילה ובמתן שירותים וטיפול לאנשים עם מוגבלות".

מנכ"ל משרד הרווחה והביטחון החברתי, ינון אהרוני אמר: "יש לנו אחריות גדולה לוודא כי אנשים על הרצף האוטיסטי יזכו  לטיפול מיטבי אין זה משנה היכן הם נמצאים. הגידול במספר מקבלי השירותים הנמצאים על הרצף לאורך השנים, מדגיש פעם נוספת את חשיבותו של חוק שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלות שאותו הוביל המשרד ותכליתו הרחבת השירותים שמאפשרים שילוב מלא בקהילה". 

ראש מנהל מוגבלויות במשרד הרווחה והביטחון החברתי, רקפת בן גיא אמרה: "מינהל מוגבלויות פועל ליישום עקרונות חוק שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלות  ורואה את האדם ומשפחתו במרכז. ערך בסיסי בעבודת המינהל הינו שותפות עם האדם ומשפחתו בעת בניית תכנית  מענה אישית למקבל השירות ובהתאם לרצונו. המינהל מפתח ומיישם מגוון של תכניות, שירותים, מענים והכשרות חדשניים כדי לאפשר לאדם ולמשפחתו לממש את זכויותיהם בעת בחירת מענים בהתאם לרצונותיהם וצרכיהם".

משרד הרווחה יום המודעות הבינלאומי לאוטיזם יעקב מרגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד