ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
טעות בזיהוי

"אירוע קשה ברמה בינלאומית": דיונים ליליים בצמרת צה"ל לאחר תקיפת עובדי הסיוע

בצה"ל יבדקו כיצד ולמה הותקף רכב בתוך שיירה הומניטרית. האירוע הזה קורה ברקע הלחץ הבינלאומי הגובר על ישראל להגביר את הסיוע ההומניטרי שכבר נכנס לרצועת עזה | גורם בטחוני: "אירוע גרוע, אירוע לא טוב. האירוע הקשה ביותר ברמה הבינלאומית שבו נהרגו אלה שלא היו צריכים להיפגע"

"אירוע קשה ברמה בינלאומית": דיונים ליליים בצמרת צה"ל לאחר תקיפת עובדי הסיוע
סיוע הומניטרי בדרך לעזה צילום: World Central Kitchen

בצה"ל החלו הבוקר בתחקיר האירוע שבו נהרגו 7 עובדי סיוע מארגון המטבח המרכזי העולמי, במהלך הובלת סיוע הומניטרי ומזון מהנמל הימי בצפון הרצועה למחסני הארגון בדיר אל בלח, פעילות שתואמה מראש עם צה"ל. בין ההרוגים, אזרח בריטי, פולני, אוסטרלי, אמריקני וקנדי.

גורמי ביטחון אמרו לאיתי בלומנטל בכאן חדשות כי "מדובר באירוע גרוע, אירוע לא טוב. האירוע הקשה ביותר ברמה הבינלאומית שבו נהרגו אלה שלא היו צריכים להיפגע וברקע הלחץ הגובר בסוגייה ההומניטרית". האירוע הזה קורה ברקע הלחץ הבינלאומי הגובר על ישראל להגביר את הסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועת עזה - כשלמעשה הותקף כלי רכב של ארגון סיוע שפועל בדיוק עבור כך.

מאז האירוע, התקיימו דיונים ליליים בצמרת צה"ל. הרמטכ"ל הרצי הלוי שוחח עם מפקד פיקוד הדרום אלוף ירון פינקלמן ועם מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן, שאחראי על הנושא ההומניטרי ברצועה. הבוקר, כך מקווים בצה"ל, יושלם התחקיר הראשוני שיוצג לציבור וגם לקהילה הבינלאומית.

מאז התקרית, נציגי מתאם פעולות הממשלה בשטחים היו בקשר עם נציגי הארגון כדי להבין מה קרה, הציעו להם עזרה, וגם הבטיחו שיציגו להם את ממצאי התחקיר המלא.

בצה"ל יבדקו כיצד ולמה הותקף רכב בתוך שיירה הומניטרית, במהלך משימה מתואמת עם צה"ל, שתוכננה מראש להעברת סיוע הומניטרי ומזון שנפרק מכלי שייט למחסנים. האם היה זיהוי חריג שהוביל לתקיפה האווירית של כלי הטייס הבלתי מאוייש?, האם התקיפה עברה את כל תהלכי הבקרה מראש? או שמא היתה זו טעות בזיהוי.

 

סיוע הומניטרי המטבח העולמי המרכזי מלחמת חרבות ברזל דובר צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד