כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
”וְאֵין שִׁיּוּר רַק הַתּוֹרָה הַזֹּאת”

אחרי פקיעת החלטת הממשלה: צווי גיוס נשלחו לתלמידי ישיבות

אחרי שהחלטת הממשלה פקעה ובחורי הישיבות נותרו ללא הסדר חוקי, צווי גיוס החלו להישלח לאלפי תלמידי ישיבות. במקביל, החל מאמש משרד החינוך מונע העברת תשלומים לכל תלמידי הישיבות החייבים בגיוס | כַאֲשֶׁר יְעַנּוּ אֹתוֹ כֵּן יִרְבֶּה וְכֵן יִפְרֹץ

אחרי פקיעת החלטת הממשלה: צווי גיוס נשלחו לתלמידי ישיבות
אילוסטרציה. למצולמים ולישיבה אין קשר לכתבה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

צווי גיוס נשלחו הבוקר (שלישי) לתלמידי ישיבות אחרי שביממה האחרונה פגה החלטת הממשלה שהנחתה את שר הביטחון שלא לגייס בחורי ישיבות, בהיעדר חוק גיוס, מה שהשאיר את בחורי הישיבות ללא הסדר חוקי.

על פי דיווח ב'וואלה', הצו הראשון נשלח בשנית לתלמידי ישיבה שכבר קיבלו דחיית שירות ובגלל החלטת בג"ץ פג התוקף של דחיית השירות.

כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', גורמים רשמיים התריעו שעות לפני שהחלטת הממשלה פגה כי רשויות הגיוס צפויות להתחיל בהליכי גיוס לכ-62,000 בחורי הישיבות שהלילה בחצות יישארו ללא הסדר חוקי.

על פי המידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', רשויות הגיוס יחלו בזימונים רפואיים לבחורי הישיבות עם פקיעת החלטת הממשלה שהנחתה את שר הביטחון שלא לגייס אותם.

דיונים קדחתניים > גורמים רשמיים מתריעים: בחורי הישיבות יוזמנו להתגייס ביממה הקרובה 

יצוין כי בפועל הזימון יהיה לשבועות הקרובים ועשוי להגיע לבתיהם של הבחורים גם בעוד כמה ימים.

בעקבות כך, התנהלו דיונים בין הנהלת ועד הישיבות לחברי ועד הישיבות ובתי גדולי ישראל בשאלה האם בחורי הישיבות יצייתו ויתייצבו לזימון או שלא, כשמסתמן שההכרעה תהיה שלא מצייתים לכך.

עו"ד שמואל הורביץ מאיחוד הישיבות מסר: "מציע לבחורים להתייעץ עם הארגון אשר שם לעצמו כמטרה תמיד לתעדף את טובת תלמיד הישיבה הפרטני על פני אינטרסים אחרים שלפעמים מנוגדים (כגון רצון הפוליטיקאים או העסקנים השונים), וזאת לצערנו בניגוד לאחרים. מבחינה משפטית, אי-התייצבות להליכי צו ראשון תגרור בהמשך הנפקת צווי עיכוב יציאה מן הארץ שבאים יחד מבחינה טכנית עם פקודת מעצר".

במקביל, החל מאמש משרד החינוך מונע העברת תשלומים לכל תלמידי הישיבות החייבים בגיוס. מדובר על 56,000 תלמידים מתוך 130,000.

מנהלי מוסדות ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' אמרו "אנחנו לא נישבר בעקבות עצירת התקציבים. אנחנו נערכים לצאת למסע איסוף כספים משמעותי. עולם התורה יעמוד בזה".

 

חוק הגיוס צווי גיוס תלמידי הישיבות משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד