א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

גלריה ווידאו: באבוב כבשה את ירושלים

פסגת מסעו של האדמו"ר מבאבוב בארץ הקודש - שבת בירושלים במעמד רבבות חסידים • 'בחדרי חרדים' עם סיקור מיוחד ומקיף משבת, גלריה ווידאו ממוצאי שבת ומהביקור בכותל המערבי • היכן נערך מעמד ה'טלית לייגען'? • כמה מלצרים שירתו את החסידים? • אלו אהלים הוקמו במיוחד ב'שנלר'? • ומדוע הוקמו פרנצ'עס בכותל?

האדמו"ר מבאבוב בלחיים. צילום: שוקי לרר
האדמו"ר מבאבוב בלחיים. צילום: שוקי לרר

גולת הכותרת של מסע האדמו"ר מבאבוב, הייתה השבת ההיסטורית של האדמו"ר בירושלים תחת הסלוגן 'שבת קבלת התורה'. המוני בני ירושלים ובמרכזם חסידי, אוהדי וידידי חצר הקודש באבוב, השתתפו בתפילותיו ושולחנותיו של הרבי בנוסח באבוב מעורר הלבבות.

התפילות והשולחנות התקיימו באהלי ענק שהוקמו במתחם "שנלר" במרכז ירושלים. ניכר היה כי בוועדה המכינה בראשות הרה"ח רבי דוד רוט, איש אמונו של האדמו"ר השוקד על המסע במשך שנה שלמה, חשבו על כל פרט ופרט עד לדברים היותר קטנים.

התפילות נערכו ב"אוהל התפילה", ועריכת השולחנות ב"אוהל הטישים" שהוקמו במקום. דקות לאחר כניסת השבת נערך מעמד ה"טלית לייגען" (התעטפות בטלית) הנהוג בבית באבוב, כשהאדמו"ר התעטף בטלית לקראת תפלת מנחה בהשתתפות אלפי חסידים.

כשעתיים ורבע לאחר סיום התפילה, נכנס האדמו"ר מבאבוב לעריכת השולחן, והתעטף שוב בטלית באמירת הקידוש כמנהג בית באבוב. בטיש עצמו השתתפו למעלה מ-12 אלף איש שנהרו מכל רחבי ירושלים, כאשר רחוב מלכי ישראל הושחר מאדם כפי שלא נראה שנים רבות. בליל שבת בלטה השתתפותו של הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח בן האדמו"ר מבעלזא, שהגיע בשליחות אביו וכובד אף בברכת המזון.



עם סיום הטיש נכנס כל הקהל ל"אוהל התפילה" לריקודים, ובסיומו עברו האלפים לפני האדמו"ר להתברך.

בשבת בבוקר מסר האדמו"ר את שיעורו הקבוע כמידי שבת לפני התפילה בספרו של זקנו האדמו"ר בעל ה"דברי חיים". יצויין, כי מיד לאחר התפילות סעדו כל החסידים את סעודות השבת ביחד כשלמעלה ממאה מלצרים משרתים את החסידים ומגישים להם את מאכלי השבת.

עם שקיעת החמה שוב נרשמה נהירה לאוהל הטישים, כדי להשתתף בסעודה שלישית ותפילת מעריב והבדלה.

לאחר ההבדלה יצא האדמו"ר מבאבוב לתפילת רבים מול שריד בית מקדשנו הכותל המערבי, להתפלל ולהתחנן שאור חדש על ציון תאיר ולישועת הכלל והפרט ברחבת הכותל. גם כאן הוקמו פרנצע'ס בשטח לטובת האלפים.



































































ברחבת הכותל המערבי






















































באבוב חסידים שבת ירושלים היסטוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד