כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הנשיא איים

באיראן קראו בפומבי לתקוף את שגרירות ישראל באזרבייג'ן

ישראל פגעה ביעדים הקשורים למשמרות המהפכה בסוריה, אך מעולם לא אתר דיפלומטי. שני חברי פרלמנט איראניים קראו לתקוף שגרירויות ישראל "באזור"

באיראן קראו בפומבי לתקוף את שגרירות ישראל באזרבייג'ן
מוחמד רזא זאהדי (משמאל) וסגנו חאג'י רחימי צילום: רשתות חברתיות איראניות

המשטר האיראני זועם על תקיפת הקונסוליה האיראנית בדמשק אתמול וחיסול בכירים מאד במשמרות המהפכה, המשטר נשבע לנקום לאחר שנטען כי מטוסי קרב ישראליים תקפו אתמול את הקונסוליה האיראנית בדמשק. שני מפקדים בכירים במשמרות המהפכה וחמישה קצינים חוסלו.

מלבד הבכיר מוחמד רזא זאהדי. חוסלו בתקיפה בסוריה גם סגנו חאג'י רחימי ועוד חמישה קצינים: חוסיין אמאן אללהי, מהדי ג'לאלאתי, מחסן סדקאת, עלי ארא באבאי ועלי סאלחי רוזבהאני.

התגובה תגיע "באותה עוצמה ובאותה חומרה", אמר שגריר איראן בסוריה, חוסיין אכברי, כמה שעות לאחר התקיפה. אחרי שהוא עצמו לא היה במקום וכך שרד.

בטהראן, הנשיא אברהים ראיסי, האשים את ישראל בתקיפה, ואמר כי היא לא תישאר ללא מענה. שר החוץ, חוסיין אמיר עבדולהיאן, האשים את ישראל בהפרת "כל הנורמות הדיפלומטיות והאמנות הבינלאומיות".

ערוץ הטלוויזיה האופוזיציוני 'איראן אינטרנשיונל' דיווח, כי שני חברי פרלמנט איראניים קראו לתקוף שגרירויות ישראל "באזור" בדגש על השגרירות הישראלית בבאקו אזרבייג'ן שכנתה של איראן.

חבר הפרלמנט ג'לאל ראשידי קוצ'י כתב בציוץ ברשת X: "ההצעה שלי היא לכוון באופן גלוי וישיר לאחד המרכזים הדיפלומטיים של הציונים באחת ממדינות האזור, רצוי אזרבייג'ן".

רשת Xהפוסט של חבר הפרלמנט האיראניצילום: רשת X

ישראל פגעה בהזדמנויות רבות ביעדים הקשורים למשמרות המהפכה בסוריה, אך מעולם לא אתר דיפלומטי.

גינויים מיידיים הגיעו ממשלות ברחבי המזרח התיכון - כאשר פקיסטן, עיראק, קטאר, איחוד האמירויות הערביות, עומאן וסעודיה הביעו כולן "דאגה ו"מורת רוח".

בין אם ישראל תיקח אחריות על התקיפה ובין אם לאו, האירוע צפוי להסלים את המצב המתוח ממילא באזור.

מזכ"ל קטאיב סעיד אל-שוהדא, קבוצת טרור עיראקית הנתמכת על ידי המשטר בטהראן, פרסם פוסט עם המילים: "אתם תראו את הגיהנום" ב-X, שעות לאחר התקיפה, ככל הנראה הוא התייחס לישראל ולארה"ב.

איראן סוריה תקיפה בסוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד