ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
הטרגדיה ברצועה

בצה"ל מתנצלים על התקיפה: "בוחנים את האירוע לעומק"

דובר צה"ל פרסם הצהרה באנגלית לאחר התקיפה שהתבררה כשגויה: "מביעים צער, תהיה חקירה עצמאית". עוד אמר: "האירוע יתוחקר ע"י מנגנון התחקור המטכ"לי גוף עצמאי, מקצועי ומומחה"

בצה"ל מתנצלים על התקיפה: "בוחנים את האירוע לעומק"
דובר צה"ל בהצהרה על האירוע צילום: דובר צה"ל

דובר צה״ל, תת-אלוף דניאל הגרי פרסם הודעת התנצלות בשפה האנגלית לאחר שכטב"ם חיסל בטעות עובדי סיוע מארגון הומניטרי שישראל רוצה שיחליף את אונר"א. בין ההרוגים, אזרח בריטי, פולני, אוסטרלי, אמריקני וקנדי.

"הלילה התרחש אירוע בעזה שהוביל למותם הטראגי של עובדי המטבח העולמי המרכזי, בעת שהם מילאו את שליחותם החיונית – להביא מזון לזקוקים לכך. כצבא מקצועי המחויב לחוק הבינלאומי, אנחנו מחוייבים לבחון את פעולותינו באופן מעמיק ושקוף".

הגרי המשיך: "דיברתי זה עתה עם מייסד הארגון "המטבח המרכזי העולמי", השף חוזה אנדרס והבעתי את התנחומים העמוקים ביותר של צה"ל – למשפחות ולכל ארגון המטבח העולמי המרכזי. אנחנו מביעים גם צער כנה למדינות השותפות שלנו, שעשו וממשיכות לעשות הכל כדי לעזור לנזקקים לכך".

הגרי המשיך: "אנו בוחנים את האירוע לעומק, כדי להבין את הנסיבות של מה שקרה ואיך זה קרה. אנו נקיים תחקיר לבחינת האירוע החמור הזה, להפקת לקחים במטרה להפחית את הסיכוי להישנות מקרים כאלה. האירוע יתוחקר ע״י מנגנון התחקור המטכ״לי- גוף עצמאי, מקצועי ומומחה".

הגרי אמר כי בחודשים האחרונים, צה"ל עובד בשיתוף פעולה צמוד עם המטבח העולמי המרכזי, "כדי לסייע להם למלא את משימתם הנעלה – להביא מזון וסיוע הומניטרי לתושבי עזה.
הארגון הגיע לסייע גם לישראלים אחרי אירועי הטבח בשבעה באוקטובר - הם היו אחד מהארגונים הראשונים שעשו זאת. עבודת WCK קריטית – הם בחזית האנושיות. אנו נגיע לשורש העניין ונשתף את הממצאים בשקיפות לציבור".

בצה"ל יבדקו כיצד ולמה הותקף רכב בתוך שיירה הומניטרית, במהלך משימה מתואמת עם צה"ל, שתוכננה מראש להעברת סיוע הומניטרי ומזון שנפרק מכלי שייט למחסנים בתאם מלא עם צה"ל.

מייסד הארגון, השף חוזה אנדרס, כתב: "על ממשלת ישראל להפסיק את ההרג חסר האבחנה, להפסיק להגביל הכנסת סיוע הומניטרי, להפסיק הרג של אזרחים ועובדי סיוע ולהפסיק להשתמש במזון כבכלי נשק".

כפי שדיווחנו, ארגון הסיוע ההומניטרי "המטבח המרכזי העולמי" מסר כי הוא מפסיק לאלתר את עבודתו ברצועת עזה בעקבות התקיפה הקטלנית בעזה בה נהרגו שבעה מעובדיו.

"הארגון עוצר את הפעילות באופן מיידי באזור. נקבל החלטות לגבי עתיד העבודה שלנו בקרוב", מסרה המנכ"לית ארין גור. צה"ל מסר כי מתבצעת "בדיקה מעמיקה". ארה"ב ואוסטרליה קוראות לחקירה מהירה של התקרית.

דניאל הגרי המטבח העולמי המרכזי סיוע הומניטרי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד