כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בתום תהליך בדיקה

סוכנות דירוג האשראי פיץ' החליטה לשמור על הדירוג הגבוה של ישראל

סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית פיץ' הודיעה היום כי החליטה לשמור על הדירוג הגבוה של ישראל (A פלוס), בתום תהליך בדיקה שבו נבחנה הורדת דירוג למדינה. עם זאת, סטטוס הדירוג של ישראל נפגע באמצעות הפחתת האופק שלו, מ"יציב" ל"שלילי"

סוכנות דירוג האשראי פיץ' החליטה לשמור על הדירוג הגבוה של ישראל
דירוג אשראי צילום: pexels

חברת דירוג האשראי הבינלאומית פיץ' הודיעה היום (שלישי) על אישור מחדש של דירוג האשראי של מדינת ישראל והשארתו על רמה של A+, על הסרת "המעקב השלילי". מנגד עדכנו את תחזית הדירוג מ-"יציבה" ל-"שלילית".

המשמעות של הורדת תחזית הדירוג היא שהחברה תשקול להוריד את דירוג האשראי של ישראל בטווח הקצר-בינוני (חצי שנה עד שנה וחצי). בהודעת החברה הוסבר כי הורדת תחזית הדירוג "משקפת את שילוב אי הוודאות סביב המסלול הפיסקאלי (המדיניות התקציבית של הממשלה – א"פ) ומשך המלחמה ועוצמתה, כולל הסיכון של הסלמה אזורית".

לדברי החברה, חוסר היציבות של הקואליציה הגבילה את יכולת ההתכנסות לגבי החלטות בנושא המדיניות הכלכלית, כמו גם אישור תקציב 2024 כולל תקציבים קואליציוניים וזאת למרות הזינוק בגירעון.

בנוסף, צופה החברה לקפיצה ביחס החוב לתוצר בטווח הזמן הקרוב ולהוצאות צבאיות גבוהות יותר בהקשר של פוליטיקה פנימית שברירית וחוסר ודאות לגבי הסיכויים המאקרו כלכליים, שעלולים להגביל את יכולתה של ישראל להפחית את החוב בעתיד.

בשורה התחתונה כותבים בפיץ' כי "אנו צופים זינוק בטווח הקרוב ביחס חוב-תוצר ולעלייה מתמשכת בהוצאות הביטחוניות בקונטקסט של מסגרת פוליטית פנימית שברירית ואי ודאות לגבי הסיכונים המאקרו-כלכליים, שעלולים להגביל את יכולתה של ישראל להוריד את החוב הממשלתי בעתיד".

רה"מ נתניהו: סוכנות פיץ' השאירה את דירוג האשראי של ישראל על כנו, אני מברך ע"כ. אמנם התחזית פחות טובה, אבל הכלל פשוט, ננצח את חמאס כל הדירוגים יעלו. 
 

דירוג אשראי פיץ' ישראל כלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד