כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מכה למח"ש

דרמה במשפט הירי בסלומון טקה: קצין המשטרה זוכה

בית משפט השלום בחיפה קבע כי קצין המשטרה שירה למוות בסלומון טקה לפני חמש שנים זכאי. הקצין זכה בתביעה שהגישה נגדו מח"ש בעבירה של גרימת מותו של טקה ברשלנות.

דרמה במשפט הירי בסלומון טקה: קצין המשטרה זוכה
משפחתו של סלומון טקה ז"ל צילום: פלאש 90

חמש שנים אחרי שסלומון טקה נורה למוות על ידי קצין משטרה, בית משפט השלום בחיפה קבע כי הוא זכאי מאשמה.

ההחלטה היא מכה למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) שהאשימה את קצין המשטרה בעבירה של גרימת מוות ברשלנות - והוא זוכה מהעבירה.

האירוע התרחש ביום 30/6/2019 בשעות הערב, לפני תחילת האירוע, שתו הנערים בקבוק וודקה, ובדיקת נוזלי גופו של טקה העלתה, שבגופו נמצאו ריכוזים שונים של אלכוהול וכן החומר הפעיל בקנאביס וחומצת חשיש.

הקצין, שהיה לבוש אזרחי, הזדהה בפני טקה וחבריו כאיש משטרה, והציג בפניהם את תעודת השוטר שלו אך טקה שמדובר בתעודה מזויפת.

הנערים, יחד עם טקה, החלו להקניט אותו, לקלל אותו, ובשל חששו של הקצין שהאירוע יסלים, הוא החל להתרחק מהם, לכיוון רעייתו וילדיו. טקה ויתר הנערים לא הרפו, המשיכו ללכת אחריו, להקניטו, לקללו ולאיים לפגוע בו, זאת שעה שהוא המשיך להתרחק מהם. בין היתר, הנערים איימו כי יביאו לו אנשים מנצרת לפגוע בו, וכי יזרקו עליו בלוק.

בשלב מסוים, ותוך הליכתם הצמודה, טקה ויתר הנערים החלו לממש את איומיהם, וידו אבנים לעברו. חלק מהאבנים פגעו בקצין, כולל פגיעה באזור העורף, שהרופאים הגדירו אותה כפגיעה העלולה לסכן את חייו.

בבית המשפט נטען כי הקצין שלף את אקדחו, דרך אותו, כיוונו לעבר הנערים במטרה להרתיעם, צעק לעברם להתרחק לאחור, ומשלא נענו לבקשתו, ותוך שטקה מחזיק בידו אבן ומצמצם מעט את הפער בינו ובין הנאשם, עד כדי מרחק הנע בין 3 ועד 5 מטרים, חש הקצין שחייו וחיי רעייתו וילדיו נמצאים בסכנה, על כן ירה כדור אחד, לצידו של טקה, וליבת הכדור ניתזה מהאספלט לעבר גוף המנוח וגרמה למותו.

בית המשפט הגיע למסקנה, שהקצין פעל מתוך הגנה עצמית, בכך שבשעת הירי חש סכנה מוחשית ומיידית, לחייו ולחיי בני משפחתו, והדרך היחידה לנטרל סכנה זו הייתה באמצעות ביצוע הירי, על כן הנאשם זוכה מביצוע העבירה שיוחסה לו.

מטעם המחלקה לחקירות שוטרים נמסר: בית משפט השלום בחיפה זיכה את קצין המשטרה שהואשם בכך שגרם ברשלנות למותו של סלומון טקה ז"ל, ביוני 2019.

כזכור, מכתב האישום שהוגש בשנת 2019 באמצעות עו"ד רונן יצחק ממח"ש, עולה כי רשלנות השוטר באה לידי ביטוי בעיקר בכך שהוא ירה יריית אזהרה לעבר האספלט, סמוך לרגלי המנוח וחבריו, וזאת בניגוד מוחלט לנהלים ולפקודות המשטרה בנושא, שאפשרו באותן נסיבות ירי אזהרה לאוויר, לכל היותר.

עו"ד יצחק, המשנה למנהלת מח"ש: ״בית המשפט קבע היום כי הגשת כתב האישום על ידי מח"ש היתה מוצדקת וכי מח"ש פעלה כראוי ובאופן מקצועי, הן בניהול החקירה והן בעת ההחלטה על הגשת כתב האישום וניהול התיק. עם זאת, בית המשפט מצא שיש מקום לזכות את הנאשם ממספר נימוקים. אנו נלמד את הכרעת הדין ונשקול את צעדינו".

סלמון טקה מח"ש בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד