כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אתגר לא פשוט בכלל

הערב: נתנאל כהן מתחתן אחרי שהתייתם מאביו ומאמו

כשהיה בן תשע התייתם נתנאל מאביו, ולפני שנה וחצי נפטרה גם אמו • הם נותרו שלושה יתומים עגולים שעדיין לא נישאו, וכיום מתחתן הגדול מביניהם • הגיס הגדול התגייס וקיבל על עצמו את עול המימון של החתונה – אבל האתגר לא פשוט בכלל...

הערב: נתנאל כהן מתחתן אחרי שהתייתם מאביו ומאמו
זר כלה צילום: שאטרסוק

ההכנות האחרונות כבר בעיצומן, ובשעות הקרובות יצעד נתנאל כהן, תלמיד ישיבה בן 25 – תלמיד חכם מופלג, אל תחת חופתו, כשהוא ללא אב ואם. 

להכנסת חתן יתום מאב ואם הקליקו כאן>>>

לפני שנה וחצי הוא הפך ל'יתום עגול', כשאמו נפטרה לאחר קרוב ל-15 שנות אלמנות. מאביו נפרד כבר לפני 16 שנה, כשהיה בן תשע בלבד. 

נתנאל, הגדול מבין שלושת הילדים הלא נשואים, כבר זכה לסיים את הש"ס פעם אחת, וכעת הוא מתקרב לסיום הש"ס בפעם השניה. זאת, לאחר שהקדיש את עתותיו הפנויות כדי ללמוד לעילוי נשמת אביו ובהמשך גם לעילוי נשמת אמו. הערב הוא זוכה לשאת אשה, בחתונה מרגשת במיוחד שתתקיים בדרום. 

מטבע הדברים, חתן יתום זקוק לעזרה רבה כדי שיוכל להתחתן, ואכן גיסו, בעלה של אחותו הגדולה, החליט ליטול על שכמו את עול השאתו של הגיס הצעיר. הוא התאמץ בכל כוחו והצליח לגיסי סכום בסיסי, אבל עדיין לא הגיע ליעד המבוקש. 

בשיחה עמנו מסביר הגיס שהוא זקוק לעוד 100 אלף שקלים כדי לתת לנתנאל ולזוגתו בסיס שיאפשר להם לקנות דירה באמצעות הלוואת משכנתא, וכן חסרים לו עוד כ-20 אלף שקלים בסך הכל, כדי להשלים את מימון הוצאות החתונה ורכישת הנדוניה הבסיסית. 

"עשינו את הכל בפשטות, לחסוך כמה שיותר ולבזבז כמה שפחות, אבל בכל זאת, הוא חתן כמו כל החתנים, וזה שהוא יתום לא אומר שצריכים למנוע ממנו חתונה שתתקיים באולם עם קייטרינג וצלם ותזמורת. ההוצאות הבסיסיות ביותר גם הן גבוהות היום כידוע, ולכן אני נאלץ לבקש את עזרת הציבור", מסביר הגיס הצדיק שנטל על עצמו את עול השאת גיסיו היתומים. 


הכלה היא 'בת תלמיד חכם' אמיתית. אביה אברך כולל צנוע, וגם היא לא מבקשת יותר מדי. האב השתדל לתת כפי יכולתו למעלה מכך, כשהוא יודע שבכך הוא זוכה להשיא את בתו לתלמיד חכם אמיתי, בחור שהתנסה בניסיון קשה של יתמות ועוני, ועמד בו בגבורה כשהוא לא נותן לטרגדיות שחווה למנוע ממנו את צמיחתו הרוחנית והאישית. 

הציבור נקרא לעזור ולסייע, וזכות השאת החתן היתום תעמוד לכל מי שיתרום כפי יכולתו, ויזכה במדה כנגד מדה שלא יהיו בניו יתומים חלילה, ויזכה להשיא את כל בניו ובנותיו בשמחה ובנחת ומתוך הרחבה גדולה בעז"ה. 


להכנסת חתן יתום מאב ואם הקליקו כאן>>>
 

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד